آیا بی خوابی ژنتیکی است؟

به گزارش مجله سرگرمی، این منطقی است که مطالعه باید با ژن های شناخته شده ای که نقش مهمی در خواب بازی می نمایند آغاز گردد. شواهدی وجود دارد که نشان می دهند که ژن های ریتم شبانه روزی و انتقال دهنده های عصبی که در تنظیم خواب دخالت دارند در بی خوابی نقش مهمی ایفا می نمایند.

آیا بی خوابی ژنتیکی است؟

خبرنگاران- از مطالعات مربوط به وراثت پذیری بیخوابی بیش از نیم قرن می گذرد. تحقیقات اخیر انگشت خود را به صدها ژن نشانه می برد، با این حال آنها تنها می توانند بخشی از خطر را شرح دهند. اگر شما دچار بی خوابی هستید، ممکن است که اعضای خانواده تان نیز این مورد را تجربه نمایند.

بی خوابی حدود 59 درصد زنان و 38 درصد مردان را درگیر می نماید.

احتمال ژنتیکی بودن بی خوابی در سالهای اخیر به طور قطع افزایش یافته است. اما، کدام ژن ها باید مورد مطالعه قرار گیرند؟

این منطقی است که مطالعه باید با ژن های شناخته شده ای که نقش مهمی در خواب بازی می نمایند آغاز گردد. شواهدی وجود دارد که نشان می دهند که ژن های ریتم شبانه روزی و انتقال دهنده های عصبی که در تنظیم خواب دخالت دارند در بی خوابی نقش مهمی ایفا می نمایند.

در بزرگترین مطالعه بی خوابی تا به امروز، محققان داده های 1331010 نفر را تجزیه و تحلیل نموده و 956 ژن را در 202 مکان در ژنوم یافتند که با بیخوابی مرتبط بودند.

برخی از این ژن ها در مناطق قشر و دره مغزی، به ویژه در نوع سلولی به نام نورون های کروی متوسط غنی شده اند که در پردازش پاداش دخیل هستند. همچنین یک پیوند به نورون های هرمی در واژگان وجود دارد که برای پردازش محرک های ورودی مهم است.

نتایج مطالعات افزایش 135 ژن در مخچه، قشر پیشانی، قشر ساق پا، هیپوتالاموس، گانگلیس پایه، آمیگدال و هیپوکامپ را نشان می دهند.

تحقیقات به وضوح پیشرفت را در شناسایی ژن هایی که به خطر ژنتیکی در ایجاد بی خوابی یاری می نمایند، می پردازند، اما وراثت پذیری آن 100 درصد نیست.

محیط ما - به ویژه رویدادهای زندگی پر استرس - می تواند تغییراتی را در ژن ها و سلول های ما ایجاد نمایند.

منبع: شفقنا

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: زندگی امروز
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 16038

به "آیا بی خوابی ژنتیکی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا بی خوابی ژنتیکی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید