اجرای تفاهم نامه پایگاه استنادی علوم جهان اسلام با دانشگاه آزاد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری (رایسست) و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، جلسه ویدئو کنفرانس با مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی با هدف عملیاتی سازی تفاهم نامه میان دانشگاه آزاد اسلامی با مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام برگزار گشت.

اجرای تفاهم نامه پایگاه استنادی علوم جهان اسلام با دانشگاه آزاد

این جلسه با حضور مسئولین مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری (رایسست) و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام از جمله دکتر محمدجواد دهقانی رئیس رایسست و سرپرست ISC ، دکتر محمدرضا صالحی معاون پژوهش و فناوری رایسست، دکتر منصور حقیقت معاون پژوهش و فناوری ISC، دکتر محمدرضا فلاحتی قدیمی فومنی مشاور ریاست و مدیر امور بین الملل ISC و رایسست و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی از جمله دکتر نگاهداری رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه، دکتر عطارزاده مدیرکل سیاستگذاری علم و فناوری پژوهشگاه، دکتر اردکانی مدیرکل پژوهش و فناوری پژوهشگاه و دکتر حسامی مدیرکل گروه علم سنجی دانشگاه آزاد برگزار شد.

در این جلسه راهکارهای عملیاتی و اجرایی سازی چندین بند از تفاهمنامه منعقده میان دانشگاه آزاد اسلامی و دو سازمان رایسست و ISC بررسی شد و دکتر محمد جواد دهقانی در خصوص خدمات جدید رایسست و ISC برای دانشگاه ها و موسسات علمی کشور توضیحاتی را ارائه کرد و رتبه بندی و ارزیابی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و نیز ارزیابی نشریات علمی کشور را از مهمترین ماموریت های سازمان دانست.

همچنین در راستای ارزیابی و ارتقاء جایگاه علمی واحدهای دانشگاه آزاد مقرر شد شاخص های ارزیابی عملکرد علمی واحدهای دانشگاه آزاد توسط ISC و مسئولین دانشگاه، بررسی نهایی شده و پس از تنظیم معیارها بر اساس اهداف و اسناد بالادستی و سیاست های کلان علمی و فناوری کشور و همچنین با در نظر دریافت شاخص های بین المللی، رتبه بندی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شود.

پیرو این جلسه همچنین مقرر شد به زودی کارگاه ها و نشست های تخصصی به منظور ارتقاء جایگاه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در رتبه بندی های ملی و بین المللی توسط ISC برگزار شود.

علاوه بر این مقرر شد مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به ارسال آخرین فهرست نشریات معتبر خود به همراه لینک مرتبط به منظور ارزیابی و ورود این نشریات به سامانه Master Journal List پایگاه استنادی اقدام کنند.

همچنین مقرر شد پس از معرفی نشریات با کیفیت برتر دانشگاه آزاد اسلامی، رایسست در انتشار و توزیع این نشریات با دانشگاه همکاری کند.

پیشنهاد برگزاری جلسه ویدیو کنفرانس در بازه زمانی سه ماهه به منظور بررسی پیشرفتها و دستاوردهای دوره ای در عملیاتی سازی تفاهمنامه ، توسط دو طرف مطرح شد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 43950

به "اجرای تفاهم نامه پایگاه استنادی علوم جهان اسلام با دانشگاه آزاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای تفاهم نامه پایگاه استنادی علوم جهان اسلام با دانشگاه آزاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید