ارزش بیمه نامه های صندوق بیمه معدن، سال جاری به 1100 میلیارد تومان می رسد

به گزارش مجله سرگرمی، رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: ارزش بیمه نامه هایی که صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی سال جاری صادر می نماید، برای نخستین بار از 1100 میلیارد تومان عبور می نماید.

ارزش بیمه نامه های صندوق بیمه معدن، سال جاری به 1100 میلیارد تومان می رسد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، وجیه ا... جعفری که امروز در جلسه آنالیز عملکرد 10 ماهه امسال این صندوق سخن می گفت، توضیح داد: در حال حاضر بیمه نامه هایی به ارزش 792 میلیارد تومان آماده صدور است که با احتساب 325 میلیارد تومان بیمه نامه های صادر شده، کل ارزش این بیمه نامه ها تا انتها سال 99 به بیش از 1100 میلیارد تومان می رسد.

به گفته وی، تعداد بیمه نامه های صادر شده از ابتدای امسال تا انتها دی ماه به 30عدد رسیده که بخش عمده آن (22 فقره)، مربوط به حوزه بهره برداری و فرآوری معادن بوده و مابقی به حوزه اکتشاف تعلق داشته است.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت با یادآوری اینکه این نهاد به عنوان پشتیبان معادن بخش خصوصی فعالیت می نماید، گفت: با توجه به اینکه در سال گذشته ارزش بیمه نامه های صادر شده به 305 میلیارد تومان رسید، امسال شاهد رشد بیش از 3 برابری عملکرد در ارزش بیمه نامه های صادره خواهیم شد.

تحقق نهضت فرآوری

جعفری به سیاست ایمیدرو برای تحقق نهضت فرآوری در معادن بخش خصوصی اشاره نمود و ادامه داد: واحدهای فلوتاسیون، معادن آهن، واحدهای تلفیقی فرآوری، سرب و طلا بیشترین سهم از بیمه نامه ها را در اختیار داشته اند.

وی به اقدام ایمیدرو در افزایش سرمایه صندوق بیمه معدن اشاره نمود و گفت: این فرایند از سال های اخیر با هدف افزایش حمایت از توسعه معادن و صنایع معدنی بخش خصوصی شروع شده است. جعفری اضافه نمود: در سال گذشته سرمایه صندوق بیمه از 140 میلیارد به 500 میلیارد تومان افزایش یافت. رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: گام بعدی تحقق سرمایه هزار میلیارد تومانی صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی است.

جعفری همچنین در بخش دیگری از سخنانش گفت: صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی، با افزایش ریسک پذیری، توجه بیشتری به بخش اکتشافات داشته باشد.

دهقان: مطالبات معوقه برای بیمه نامه های صادره از سال 96 به بعد تقریبا نداریم

در این جلسه فرید دهقانی مدیر عامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی با اعلام اینکه از سال 97 به این سو مطالبات جاری افزایش پیدا نکرده، گفت: در امسال نیز مطالبات معوقه نداشته ایم و وام گیرندگان به موقع بازپرداخت ها را انجام می دهند.

وی درباره برنامه های امسال گفت: صدور بیمه نامه ضمانت نامه بورسی برای بیش از 100میلیارد تومان جزو برنامه های امسال است. علاوه بر این پرداخت سود یارانه ای 2درصدی به طرح های دانش بنیان، پرداخت سود تسهیلات برای خرید ماشین آلات داخلی و افزایش سهم در بازار سرمایه در تامین اقتصادی به میزان 20درصد نیز پیش روی این نهاد قرار گرفته است.

دهقانی اضافه نمود: در سال 1400 نیز برنامه دستیابی به سرمایه هزار میلیارد تومانی را اجرایی خواهیم کرد.

->

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 130312

به "ارزش بیمه نامه های صندوق بیمه معدن، سال جاری به 1100 میلیارد تومان می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزش بیمه نامه های صندوق بیمه معدن، سال جاری به 1100 میلیارد تومان می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید