امشب (شنبه) از ساعت 20:30 تا 21:30 دنیا خاموش می گردد لطفا در برنامه ساعت زمین مشارکت کنید

به گزارش مجله سرگرمی، از همراهان ساعت زمین دعوت شده صدای طبیعت باشند تا شاید سران کشورهای جهان برای فرایند تغییرات اقلیمی، انقراض گونه ها، گرمایش جهانی، ویرانی جنگل ها، نابودی منابع آبی و بطورکلی ویرانی محیط زیست کاری بکنند.

امشب (شنبه) از ساعت 20:30 تا 21:30 دنیا خاموش می گردد لطفا در برنامه ساعت زمین مشارکت کنید

با خاموش کردن لامپ ها و وسایل برقی غیرضروری از ساعت 20:30 تا 21:30 امشب، در رویداد بین المللی ساعت زمین شرکت کنیم.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، ساعت زمین رویدادی است که از یک ایده ساده شروع شد؛ برای احترام به زمین، یک ساعت لامپ ها و وسایل برقی غیر ضروری خاموش. در واقع این کار نمادین بهانه ای است برای جلب توجه مردم جهان به شرایط محیط زیست. آموزش جوامع محلی، بچه ها، اجرای برنامه ها و مسابقات متعدد زیست محیطی، درختکاری، جلب توجه مقامات سیاسی بخشی از برنامه هایی است که هر ساله به مناسبت ساعت زمین در شهرهای مختلف برگزار می گردد.

رویداد جهانی ساعت زمین نخستین بار در سال 2007 میلادی (1386 شمسی) در کشور استرالیا شروع به کار کرد و پس از آن به تدریج در کشورهای مختلف گسترش پیدا کرد و اکنون به بزرگترین کمپین محیط زیستی جهان تبدیل شده است. رویداد ساعت زمین همه ساله در آخرین شنبه ماه مارچ از ساعت 20:30 تا 21:30 به وقت محلی برگزار می گردد. به نشانه همراهی با این کمپین، نمادهای شهری در شهرهای مختلف جهان در زمان برگزاری این پویش خاموش می شوند.

سال جاری هم زمان با ساعت زمین فراخوانی تحت عنوان صدای خود را برای [حفاظت از] طبیعت بلند کنید (Raise your voice for nature) داده شده است. از همراهان ساعت زمین دعوت شده صدای طبیعت باشند تا شاید سران کشورهای جهان برای فرایند تغییرات اقلیمی، انقراض گونه ها، گرمایش جهانی، ویرانی جنگل ها، نابودی منابع آبی و بطورکلی ویرانی محیط زیست کاری بنمایند.

نشان (لوگو) ساعت زمین، عدد 60 در کنار نشان به علاوه است. این بدان معنی است که یک ساعت، برابر با 60 دقیقه لامپ ها راخاموش کنیم و + هم به معنای کارهای دیگر است، هر کاری که در هر کجا به حفظ محیط زیست یاری می نماید. در حال حاضر صندوق جهانی طبیعت (WWF) به عنوان بزرگترین سازمان غیردولتی زیست محیطی جهان مجری اصلی این برنامه است. این سازمان امکانات خود در سراسر جهان را در اختیار این طرح گذاشته است، هر چند که این طرح غیر انتفاعی زیست محیطی در انحصار هیچ گروهی نیست و هر شخص و سازمانی می تواند در این برنامه مشارکت داشته باشد. رویداد ساعت زمین با در بیش از 180 کشور جهان برگزارخواهد شد.

این روزها ویروس کرونا در کنار همه مسائل بهداشتی و مالی که برای ساکنان زمین درست نموده، با کاهش موثر گازهای گلخانه ای، طبیعت فرصت نفس کشیدن بیشتری یافته است. کاری که سران کشورهای جهان از زمان اجلاس زمین (ریو 1992) شروع نموده بودند و به رغم برگزاری چندین نشست جهانی و صدها جلسه و کنوانسیون، این فرصت محقق نشد.

امروز شنبه نهم فروردین، در روزهای قرنطینه کرونا، از ساعت 20:30 تا 21:30 شب، فرصتی است برای اهالی زمین تا در این ساعت، بیش از همواره به سلامت یکدیگر و پایداری زمین فکر نمایند.

وزارت نیرو و شرکت های برق منطقه ای و توزیع نیروی برق نیز طبق روال هر سال، سال جاری نیز در این پویش جهانی مشارکت می نمایند و لامپ ها و روشنایی های غیراضطراری تمامی ساختمان های ستادی و اداری نیز در این روز خاموش می گردد.

-

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: عصر ایران
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 80237

به "امشب (شنبه) از ساعت 20:30 تا 21:30 دنیا خاموش می گردد لطفا در برنامه ساعت زمین مشارکت کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امشب (شنبه) از ساعت 20:30 تا 21:30 دنیا خاموش می گردد لطفا در برنامه ساعت زمین مشارکت کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید