انتشار جدیدترین رتبه بندی دانشگاه های دنیا، دو دانشگاه ایرانی با رتبه زیر 400

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، دکتر جعفر مهراد سرپرست مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و پایگاه استنادی علوم دنیا اسلام با اعلام این خبر اضافه کرد: رتبه دانشگاه شریف در بازه 350 - 301 بوده و دانشگاه صنعتی اصفهان در بازه 400 - 351 قرار گرفته است.

انتشار جدیدترین رتبه بندی دانشگاه های دنیا، دو دانشگاه ایرانی با رتبه زیر 400

مهراد ادامه داد: حضور هر ساله دانشگاه صنعتی شریف در جمع 400 دانشگاه برتر دنیا و همچنین نخستین حضور دانشگاه صنعتی اصفهان در بین 400 دانشگاه برتر دنیا، نشان دهنده رشد کمی و کیفی این دانشگاه ها در پژوهش، آموزش، صندلی بین المللی و صنعتی است.

وی با اشاره به معیارهای رتبه بندی پایگاه تایمز اعلام نمود: رتبه بندی تایمز شامل 13 شاخص در قالب پنج معیار کلی آموزش (با وزن 30 درصد)، پژوهش (با وزن 30 درصد)، استنادات (با وزن 30 درصد)، وجهه بین المللی (با وزن 7.5 درصد) و درآمد صنعتی (با وزن 2.5 درصد) است.

عضو فرهنگستان علوم اضافه کرد: موسسه فناوری کالیفرنیا همچون سه سال گذشته رتبه نخست را در این رتبه بندی کسب نموده است. دانشگاه هاروارد رتبه دو و دانشگاه آکسفورد رتبه سه جدول را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: از قاره اروپا 34 دانشگاه در جمع یکصد دانشگاه برتر دنیا حضور دارد که 11 دانشگاه از انگلیس است.

مهراد با بیان اینکه برترین دانشگاه این کشور دانشگاه آکسفورد است که به عنوان برترین دانشگاه اروپا و رتبه سه دنیا شناخته شد، اضافه کرد: دانشگاه های کمبریج رتبه پنج و امپریال کالج رتبه 9 دنیا و همچنین رتبه دو و رتبه سه اروپا را کسب نموده اند.

رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری اعلام نمود: برترین دانشگاه اروپا خارج از خاک انگلیس انستیتو فناوری فدرال زوریخ کشور سوئیس است که رتبه چهار اروپا و 13 دنیا را کسب نموده است؛ همچنین از این کشور مدرسه پلی تکنیک فدرال لوزان نیز رتبه 34 دنیا را کسب نموده است.

این چهره ماندگار علمی کشور گفت: از آلمان در مجموع شش دانشگاه در جمع یکصد دانشگاه برتر دنیا حضور دارند که برترین دانشگاه این کشور دانشگاه لودیک ماکسیمیلیان مونیخ شناخته شده است که رتبه 29 دنیا راکسب نموده است. از سوئد نیز موسسه کارولینسکا رتبه 44 دنیا را به خود اختصاص داده است.

مسوول رتبه بندی دانشگاه های کشور در ISC گفت: از هلند شش دانشگاه در این رتبه بندی در جمع یکصد دانشگاه مطرح دنیا قرار گرفته اند که برترین آنها دانشگاه لایدن است که رتبه 64 دنیا را به خود اختصاص داده است.

مهراد گفت: دانشگاه های برتر قاره آمریکا به ایالات متحده آمریکا و کانادا تعلق دارد و از این قاره به ترتیب 7، 16 و 49 دانشگاه در جمع 10 ،20 و 100 دانشگاه برتر دنیا قرار دارند.

وی ادامه داد: آمریکا همچنان بهترین دانشگاه ها را در خود جا داده است بنحوی که 45 دانشگاه آن در جمع یکصد دانشگاه برتر دنیا حضور دارند. برترین دانشگاه های آن موسسه فناوری کالیفرنیا، دانشگاه هاروارد، دانشگاه استنفورد، موسسه فناوری ماساچوست، دانشگاه پرینستون و دانشگاه ییل هستند که به ترتیب رتبه های 1، 2، 4، 6،7، 8 و 9 دنیا را کسب نموده اند.

مهراد اعلام نمود: از کانادا چهار دانشگاه در جمع یکصد دانشگاه برتر دنیا حضور دارد. برترین دانشگاه آن دانشگاه تورنتو است که مانند سال گذشته رتبه 20 دنیا را کسب نموده است.

سرپرست ISC گفت: قاره آسیا همچنان در حال رشد و بالندگی است بنحوی که از این قاره، 12 دانشگاه در جمع یکصد دانشگاه برتر دنیا حضور دارد که این تعداد نسبت به سال گذشته رشد داشته است. برترین دانشگاه آسیا دانشگاه توکیو ژاپن است که با عملکرد مشابه سال گذشته رتبه 23 دنیای را به خود اختصاص داده است. بعد از این دانشگاه، دانشگاه ملی سنگاپور واقع شده است که با رشد 1 رتبه ای، حائز رتبه دو آسیا و 25 دنیا شده است. دانشگاه هنگ کنگ نیز با عملکرد مشابه سال گذشته رتبه 43 دنیای و سه آسیایی را کسب نموده است.

مهراد اضافه کرد: از چین دانشگاه پکن، از کره جنوبی دانشگاه ملی سئول به ترتیب رتبه های 48 و 50 را به خود اختصاص داده اند. همچنین می توان در این بین، عملکرد قابل ملاحظه دانشگاه خاورمیانه در ترکیه را مشاهده کرد که با رشدی بسیار بالا، رتبه 85 را به خود اختصاص می دهد. از این قاره پنج دانشگاه در جمع یکصد دانشگاه برتر دنیا حضور دارند که برترین آن دانشگاه ملبورن است که رتبه 33 دنیا را کسب نموده است.

رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری گفت: پایگاه رتبه بندی تایمز همچنین فهرست یکصد دانشگاه برتر را در شش حوزه موضوعی بالینی، پیش بالینی و بهداشت، علوم زیستی، هنر و علوم انسانی، علوم فیزیکی، علوم اجتماعی و مهندسی و فناوری منتشر نموده است.

وی اضافه کرد: کشور آمریکا در همه حوزها به جز بالینی، پیش بالینی و بهداشت، رتبه نخست جداول را به خود اختصاص داده است.

مهراد اعلام نمود: برترین دانشگاه دنیا در حوزه بالینی، پیش بالینی و بهداشت دانشگاه آکسفورد انگلستان، در حوزه علوم زیستی دانشگاه هاروارد، در حوزه هنر و علوم انسانی دانشگاه استنفورد، در حوزه علوم فیزیکی دانشگاه پرینستون، در حوزه علوم اجتماعی دانشگاه استنفورد و در حوزه مهندسی و فناوری موسسه فناوری ماساچوست رتبه نخست جداول را به خود اختصاص داده اند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 77844

به "انتشار جدیدترین رتبه بندی دانشگاه های دنیا، دو دانشگاه ایرانی با رتبه زیر 400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار جدیدترین رتبه بندی دانشگاه های دنیا، دو دانشگاه ایرانی با رتبه زیر 400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید