بازپخش سینما و دوبله با حضور حسین عرفانی

به گزارش مجله سرگرمی، قسمتی از برنامه سینما و دوبله که به گفت وگو با مرحوم حسین عرفانی اختصاص داشت، از شبکه نمایش بازپخش می گردد.

بازپخش سینما و دوبله با حضور حسین عرفانی

به گزارش خبرنگاران، در پی درگذشت، حسین عرفانی، هنرمند عرصه دوبلاژ، برنامه سینما و دوبله با حضور این هنرمند فقید، امشب چهارشنبه (22 شهریور ماه)، ساعت 20:15 از شبکه نمایش بازپخش می گردد.

حسین عرفانی ـ دوبلور پیشکسوت عرصه تلویزیون و سینما ـ امروز در سن 76 سالگی، در بیمارستان درگذشت.

او با بیش از پنج دهه فعالیت، دوبلور بازیگرانی همچون اکبر عبدی در فیلم سفر جادویی، کاظم افرندنیا، جمشید هاشم پور، محمد برسوزیان و محمد مطیع بوده است.

صداپیشگی به جای همفری بوگارت از مهمترین فعالیت های عرفانی در عرصه دوبله است و در فیلم هایی چون سراسر شب، داشتن و نداشتن، گذرگاه تاریک، دست چپ خدا، کی لارگو، گنج های سیرا مادره به جای این بازیگر مطرح هالیوود صحبت نموده است.

حسین عرفانی به جای شان کانری در فیلم های هایلندر، اژدهادل (قلب اژدها)، صخره، یافتن فارستر، گذرگاه مارسی و هرچه سخت تر باشی زمین می خوری هم صداپیشگی نموده است.

او به عنوان دوبلور آرنولد شوارتزنگر هم شناخته می گردد و در فیلم های انتقام منصفانه، روز ششم، داغ سرخ، ترمیناتور (1، 2، 3، 5)، نقشه فرار، سابوتاژ، آخرین ایستگاه، بی مصرف ها (1، 2، 3)، پاک کننده، غارتگر، تلفات جانبی، یادآوری مطلق، آخرین حرکت قهرمان، کماندو به جای او صحبت نموده است.

این هنرمند دوبله سابقه اجرا و بازیگری هم دارد. عرفانی در سریال عالیجناب که سال 1396 در شبکه نمایش خانگی منتشر شد، به ایفای نقش پرداخته است.

عرفانی در فیلم های دی دی که سال ها قبل از تلویزیون ایران پخش می شد، صداپیشه نقش اصلی بود.

او همچنین در سریال لوک خوش شانس به جای جالی صداپیشگی نموده است.

گویندگی به جای همفری بوگارت در فیلم شاهین مالت و کازابلانکا و کلارگ گیبل در فیلم بربادرفته از نمونه کارهای شاخص و بیادماندنی وی هستند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 3059

به "بازپخش سینما و دوبله با حضور حسین عرفانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازپخش سینما و دوبله با حضور حسین عرفانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید