برای آینده هوش مصنوعی باید قوانین تازه ای وضع کرد

به گزارش مجله سرگرمی، آژانس حقوق اساسی اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد که برای آینده هوش مصنوعی باید قوانین تازه ای وضع کرد.

برای آینده هوش مصنوعی باید قوانین تازه ای وضع کرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران،سازمان نظارت بر حقوق اتحادیه اروپا نسبت به خطرات استفاده از هوش مصنوعی در موارد پزشکی و تبلیغات هدفمند هشدار داد و این سازمان بر این باور است که چالش های ناشی از این فناوری می تواند عواقب بسیار بدی داشته باشد. در حال حاضر هوش مصنوعی در چارچوب قوانین وضع شده برای آن مورد استفاده قرار گرفته است اما بعضی از گروه های مدافع حقوق بشر بر این باور هستند که بعضی از دولت های زورگو در حال استفاده از هوش مصنوعی برای نظارت گسترده روی بعضی از سوژه های خود هستند و این موضوع اصلا خوب نیست.

وضع قوانین جدید برای هوش مصنوعی

آژانس حقوق اساسی اتحادیه اروپا نیز در گزارشی که روز دوشنبه منتشر کرد، از سیاستمداران درخواست وضع قوانین بیشتری درباره هوش مصنوعی و آینده این فناوری کرد. به همین دلیل یکی از مسئولین آژانس اروپا خاطرنشان کرد که هوش مصنوعی خطا ندارد اما از آنجایی که این فناوری توسط انسان ها ساخته شده است امکان خطا در شیوه طراحی آن وجود دارد و به این ترتیب ممکن است بعضی از افراد به طور آگاهانه هوش مصنوعی را دستکاری و به نفع خود از آن استفاده نمایند.

آژانس اتحادیه اروپا همچنین اعلام نموده است که هوش مصنوعی باید به تمامی حقوق دولت ها و افراد احترام بگذارد و شرکت های توسعه دهنده این فناوری نیز باید به کاربران خود تضمین نمایند که هوش مصنوعی هرگز از چارچوب وضع شده برای آ ن ها خارج نخواهد شد و شرکت ها مسئول تصمیمات هوش مصنوعی خود خواهند بود.

علاوه بر این بر اساس آخرین صحبت های اجرا شده درباره هوش مصنوعی، همچنان باید تحقیقات بیشتری درباره آینده این فناوری انجام گردد تا در آینده کنترل هوش مصنوعی از دست شرکت ها خارج نگردد. با این حال هنوز قوانین جدید هوش مصنوعی اعلام نشده است و باید منتظر اعلام آژانس اروپا ماند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 124908

به "برای آینده هوش مصنوعی باید قوانین تازه ای وضع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای آینده هوش مصنوعی باید قوانین تازه ای وضع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید