توشاک - دژاگه، از لندن تا آبادان (

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران ، حمیدرضا عرب ، تراکتورسازی با جذب یکی از مربیان شهیر فوتبال جهان و جذب چند ملی پوش ارزنده فوتبال ایران می تواند منشاء تحولات چشمگیری در فوتبال ایران باشد اما اتفاقات بازی با صنعت نفت آبادان نشان داد صرفا هزینه های سرسام آور نمی تواند موفقیت به دنبال بیاورد. تراکتورسازی در ظاهر برای موفقیت همه چیز دارد. مربی بزرگ، بازیکنان بزرگ و هزینه های بزرگ اما انگار یک جای کار لنگ می زند که پرجاذبه ترین تیم فصل هجدهم لیگ برتر در اولین قدم خود در جام حذفی، حذف می گردد و این اتفاقات تلخ رخ می دهد. تراکتور به جای مسیر صاف و هموار بیراه را برگزیده. عجیب نیست؟!

توشاک - دژاگه، از لندن تا آبادان (

اشکان دژاگه را چه طور بازیکنی می شناسید؟ تند خو، پرحاشیه و افسار گسیخته؟ یا کاملا حرفه ای، آرام و درخدمت تیم؟ کاپیتان همواره روی اصول پایدار بوده و رفتاری منطقی و حرفه ای داشته است. او را هیچ گاه در تیم ملی فوتبال ایران بازیکن پرخاشگری ندیدیم. حتی آن موقع که داور از خطای مسلم مدافعان آرژانتینی می گذرد و اشکان د ر حالی که از رقم زدن بزرگ ترین صحنه زندگی اش برای تیم ملی فوتبال ایران محروم می ماند بی هیچ اعتراض تندی فقط آه و افسوس می کشد. دژاگه نه فقط در روبروه با داوران بلکه در این سال ها رفتار موقرانه ای هم با کارلوس کی روش داشته و عمیقتا بر این باوریم که اگر شخصیت دیگری بود هیچ گاه در تیم ملی دوام نمی آورد و کی روش سخت گیر و چارچوب شناس خیلی پیش تر از این ها او را از دایره ملی پوشان حذف می کرد.

از جان توشاک چه تصویری در ذهن دارید؟ شکست خورده، بی تجربه و پرحاشیه؟ پاسخ سوال ها روشن است. درکارنامه اش سرسوزنی شک و تردید وجود ندارد. به قول محمد تقوی او بزرگ ترین مربی تاریخ فوتبال ایران است. بیلان کاری اش این ادعا را ثابت می نماید؛ افتخار، پشت افتخار. درباره رفتارهای توشاک در تیم های سابق خود نیز هیچ لکه سیاهی وجود ندارد که قطعا اگر داشت او هرگز نمی توانست سال های متمادی در بالاترین سطح مربیگری کند.

توشاک-دژاگه؛ با نام هایی روبرو ایم که در فوتبال جهان چهره های بزرگ و شناخته گردیده اند. اشکان سال ها در بوندس لیگا توپ زده، تا پای دعوت به تیم ملی آلمان پیش رفته، لیگ انگلیس را تجربه نموده و توشاک نیز قهرمانی با رئال را در کارنامه دارد. حال بماند که 6 سال روی نیمکت ولزی نشسته که یکی از بازیکن ساز ترین کشورها در قلب اروپا محسوب می گردد.

اشکان دژاگه با کوله باری تجربه اما وقتی در تراکتورسازی با توشاک در یک قاب قرار می گیرد تا جایی پا را از محدوده خود فرا تر می گذارد که بعد از تعویض به شدت به تصمیم سرمربی اش اعتراض می نماید و حتی کار به نقطه ای می رسد که اگر وساطتت دیگران نبود شاید کار به درگیری فیزیکی نیز می کشید، چرا؟ علت چیست؟ چرا دژاگه به چهره ای عصیان گر بدل گردیده و توشاک نیز به چهره ای پراشتباه و ناوارد؟

تصور کنید اینجا استادیوم کریون کاتج فولهام انگلیس است. توشاک روی نیمکت فولهام نشسته و اشکان هم بازیکنش. توشاک تصمیم می گیرد در مقابل دیدگاه تماشاگران لندنی اشکان را از ترکیب بیرون ببرد. آیا او باز هم این چنین براق و برافروخته می گردد؟ آیا اشکان به خودش اجازه می دهد لحظه ای به این تصمیم اعتراض کند؟ شاید در پس رفتاری که اشکان انجام می دهد و خود توشاک مباحث ساختاری نیز دخیل باشد. ساختار فوتبال ایران، ساختار باشگاه ها، ساختار استادیوم ها و حتی ساختار های رفتاری...

درباره واکنش دژاگه و تصمیم توشاک دو تحلیل متضاد وجود دارد. گروه اول که اعتقاد دارند سرمربی تراکتورسازی اساسا نباید اشکان را از تعویض می کرد و باید این بازیکن را تا خاتمه بازی در ترکیب تیمش نگه می داشت وگروه دوم که عمیقا رفتار کاپیتان را تقبیح می نمایند واعتقاد دارند این بازیکن باید رفتاری حرفه ای تر انجام می داد. عرف فوتبال اما روی همین قاعده گروه دوم پایدار است. آنجا که می گوید بازیکن در هر جایگاهی باید مطیع باشد و به تصمیم های سرمربی اش احترام بگذارد. حال می خواهد آنجا استادیوم ویلمبلی لندن باشد یا تختی آبادان.

نتیجه اینکه کاپیتان بی هیچ اغماضی در ماجرا استادیوم تختی آبادان مقصر است و حتی مستحق جرایم سنگین تری هم هست اما شاید برای مدیران باشگاه تراکتور راهکار بهتر این باشد که دنبال یافتن ریشه های این رفتار بگردند. یافتن پاسخ این سوال که چرا اشکان در لیگ ایران ودر یکی از بازی های جام حذفی بدل به بازیکنی پرخاشگر می گردد و توشاک نیز نمی تواند تصمیم های فنی صحیحی بگیرد بر عهده مدیرانی است که شاید تنها هزینه کردن را راه موفقیت می دانند و از بستر سازی غافل بوده اند. اشکال هر جا که هست قطعا متوجه زنوزی و تیم مدیریتی باشگاه تراکتورسازی هم هست.

توشاک درباره اشکان چه گفت؟

اگر کمترین تردیدی به حرفه ای گری توشاک دارید جمله هایی که او بعد از این مجادله در نشست خبری به زبان آورد را بخوانید: اشکان بازیکن ما است. از تعویضش ناراحت بوده و من تصمیمی درباره اش نمی گیرم. کار ادامه دارد. جملاتی که توشاک به زبان آورده ناشی از پختگی است. توشاک راه را برای بازگشت تیمش باز گذاشته است. هنوز در لیگ فرصت باقی است.

9-1 دانلود

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 3266

به "توشاک - دژاگه، از لندن تا آبادان (" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توشاک - دژاگه، از لندن تا آبادان ("

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید