تولید غذا از هوا، وقتی پروتئین از دی اکسید کربن ساخته می شود

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از تلگراف، تولید غذا از هوا کمی عجیب به نظر می رسد اما استارت آپی در فنلاند فناوری جدیدی برای تولید پودر پروتئین قابل مصرف برای انسان را توسعه داده است.

تولید غذا از هوا، وقتی پروتئین از دی اکسید کربن ساخته می شود

شرکت سولار فودز با استفاده از برق و دی اکسید کربن جذب شده از هوا ماده ای می سازد که طعم آرد گندم را دارد و امیدوار است این محصول را تا 2021 میلادی به طور تجاری به بازار عرضه کند.

حدود 50 درصد ماده حاوی پروتئین است و بقیه آن از چربی و کربوهیدارت تشکیل می شود. شرکت تولید کننده امیدوار است تا پروتئین را به عنوان یکی از مواد اصلی در غذاهایی مانند ماست معرفی کند یا آن را جایگزین گوشت در برگرهای گیاهی کند.

فرایند تولید این ماده نیز نیازمند شکستن مولکول های آب به هیدروژن و اکسیژن به کمک الکتریسیته در یک بیوراکتور است. هیدروژن به دست آمده از این فرایند به دی اکسید کربن اضافه می شود. طی فرایند تخمیر محصول این فرایند به عنوان غذا به میکروب ها داده می شود.

به گفته پاسی واینیکا مدیر ارشد اجرایی شرکت سولار فودز، عملیات پیش مهندسی در نخستین کارخانه تولید این ماده غذایی تکمیل شده و شرکت می تواند مقدار قابل توجهی از ماده را تولید کند.

او در این باره می افزاید: هم اکنون مشغول توسعه یک راکتور به اندازه انسان هستیم. اما در یک کارخانه کامل راکتورها به اندازه یک اتوبوس هستند.

این شرکت معتقد است که می توان فرایند تولید غذا را از کشاورزی و منابع طبیعی جدا کرد.

euroro.ir: اروپا: سفر به مهد فناوری و میراث دار تمدن باستانی روم و یونان

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 آذر 1400 بروزرسانی: 3 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 31232

به "تولید غذا از هوا، وقتی پروتئین از دی اکسید کربن ساخته می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید غذا از هوا، وقتی پروتئین از دی اکسید کربن ساخته می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید