تیسترها و بلاگرهای پیروز غذا در جهان چطور کار می نمایند؟ ، بلاگر ایرانی که در آغوش شتر گریه می نماید!

به گزارش مجله سرگرمی، تست کننده غذا یا (food taster) در اولین معنی خود به کسی گفته می گردد که غذای افراد مهم را پیش از آنها می خورد تا مطمئن شوند غذا سالم است و سمی نیست و به آن فرد مهم آسیبی وارد نمی گردد، البته این شغل مربوط به دوره های تاریخی گذشته نیست و مثلا در المپیک چین بسیاری از سران کشورها که مهمان چین بودند برای خود تست کننده غذا استخدام نموده بودند.

تیسترها و بلاگرهای پیروز غذا در جهان چطور کار می نمایند؟ ، بلاگر ایرانی که در آغوش شتر گریه می نماید!

برای سفر با تور پوکت همراه ما باشید.

خبرنگاران : در معنای دوم تست نماینده غذا اشخاصی هستند که برای شرکت های فراوری نماینده محصولات غذایی کار می نمایند و پیش از آنکه یک محصول به فراوری انبوه برسد و در بازار پخش گردد، آن را امتحان می نمایند و نظرشان را به شرکت فراوری نماینده اعلام می نمایند.

اما آنچه در ایران بیشتر به نام تست نماینده غذا یا تیستر معروف است در جهان با نام بلاگرهای غذا شناخته می گردد و از آنجا که اینستاگرام همانند ایران و چند کشور دیگر در همه کشورها محبوب نیست، بلاگرهای معروف غذا جهان معمولا علاوه بر اینستاگرام در دیگر شبکه های اجتماعی همانند فیسبوک و پینترست و همچنین وبلاگ ها و وب سایت ها هم فعال هستند.

برای شناخته شدن یک بلاگر به عنوان بلاگر خوب در جهان معمولا چند ویژگی اهمیت دارد.

بیل گیتس، کارآفرین مشهور جهان و پایه گذار شرکت مایکروسافت جمله مشهوری در زمینه فعالیت در فضای دیجیتال دارد: محتوا پادشاه است.

این جمله تقریبا در تمام متون راهنما و آموزشی فعالیت در فضای مجازی در سراسر جهان تکرار شده و صادق است. فعالیت بلاگرهای غذا هم از این دایره خارج نیست، بدون شک محتوای مفید برای مخاطب بیش از هر مساله دیگری در ارزیابی یک بلاگر اهمیت دارد. فراوری محتوای خوب کار آسانی نیست.

محتوای خوب در واقع محتوایی است که بتواند اطلاعات درست و صادقانه ای را متناسب با احتیاج مخاطبان به آنها ارائه کند و برای مخاطبان مفید باشد.

صادقانه نبودن یک نوشته باعث می گردد که کم کم دست بلاگر برای مخاطبان رو گردد و اگر چه مدتی شهرت بسیار پیدا می نماید اما این شهرت برای او پایدار نخواهد ماند.

مساله مهم دیگر در فراوری محتوا آشنا بودن با خطوط قرمز و مسائل حساسیت برانگیز است که احتیاج به هوشمندی دارد. مثلا در حوزه غذا، غذاهای بومی هر منطقه برای مردم آن منطقه اهمیت دارد و همچنین جزئی از میراث غذایی یک کشور محسوب می گردد. تغییر نا به جای دستور پخت آن یا اشتباه نسبت دادن آن به یک منطقه دیگر می تواند حساسیت ایجاد کند.

همچنین در شرایطی که گیاهخواری در جهان رو به افزایش است و یا استفاده از غذاهای سالم مورد تاکید است، اغلب بلاگرهای مشهور و پیروز غذا در جهان بخشی از بلاگ خود را به غذاهای گیاهی و غذاهای سالم اختصاص داده اند در این شرایط بی تفاوتی به این فرایند می تواند آسیب زا باشد. و مساله ساده دیگر این است که پس از انجام یک اشتباه یک معذرت خواهی ساده بیشتر از هر جنجال دیگری می تواند کاربردی باشد.

مساله مهم دیگر در زمینه محتوا تبلیغات است، اگر چه مشهورترین بلاگرهای غذای از این طریق کسب درآمد می نمایند اما این مساله به این دلیل نیست که تمامی مطالب و پست های آنها سفارشی و تبلیغاتی است. در واقع یک بلاگ خوب غذا نباید تنها تبلیغ نماینده باشد و چیز دیگری برای ارائه به مخاطبان نداشته باشد.

تمامی بلاگرهای غذای پیروز در جهان به پشتوانه حداقل هایی در دانش و تخصص در حوزه غذا و رسانه و تصویر مخاطبان خود را جذب نموده اند و بی شک کسی در میان آنها دیده نمی گردد که بخواهد با انتشار ویدئویی 6 دقیقه ای از خودش که دست در گردن یک شتر انداخته و گریه می نماید یک بلاگر غذای پیروز باشد

از سوی دیگر یک بلاگر خوب، سبک خود را حفظ می نماید و برای هر نوع تبلیغی آماده همکاری نمی گردد، مثلا اگر اهل خوردن سوشی نیست و اطلاعات و تجربه ای هم در زمینه تفاوت میان سوشی خوب و بد ندارید خودش را مجبور نمی نماید که به خاطر تبلیغ یک رستوران سوشی بخورد و بدون آنکه بداند این سوشی چه کیفیتی دارد از آن تعریف کند.

دروغ گفتن برای تبلیغ همانند سم برای یک بلاگ است. دروغ، آرام آرام با کم شدن جو تبلیغاتی یک بلاگر بد، رو می گردد، البته اینکه یک بلاگر جلو دوربین غذا را در دهنش نگه دارد و عکس و فیلم بگیرد و بعد از خاموش شدن دوربین از شدت انزجار آن را درون سطل آشغال خالی کند هم چیزی نیست که پنهان بماند و به ویژه در خصوص یک بلاگر مشهور دهان به دهان پخش می گردد.

مساله دیگری که همیشه در خصوص بلاگ های غذا بیش از دیگر بلاگ ها اهمیت دارد استفاده از عکس و ویدئوهای درست و با کیفیت است، دریافت عکس خوب اتفاقی نیست، احتیاج به مهارت و دانش عکاسی و تصویربرداری و همچنین دانش ویرایش عکس دارد. اغلب بلاگرهای جهان دانش این کار را در حد احتیاج خود آموزش می بینند و یا بعضی دیگر بخشی از درآمد خود را صرف استخدام کسانی می نمایند که بتوانند از نظر تکنیکی عکس و ویدئوی خوب و باکیفیت برای آنها تهیه نمایند. این کار نه تها حرفه ای بودن یک بلاگر را نشان می دهد بلکه نمایانگر احترام او به مخاطبانش است.

البته مخاطبان هم باید بدانند که در ازای دنبال کردن و مشارکت آنها در صفحات بلاگرها که سود خوبی را برای آنها به همراه می آورد، حق دارند اطلاعات مفید و صادقانه ای دریافت نمایند. افزایش اطلاعات رسانه ای در جامعه باید سبب گردد که دنبال نمایندگان خود را پیاده نظام شخص خاصی ندانند که بخواهند با دستور او به صورت گروهی بدون دلیل خاصی تعامل خود را با صفحه او بالا ببرند یا به خاطر یک بلاگر به دیگر افراد توهین و هتاکی نمایند. مسلما کسب و کارهایی که افرادی با چنین دنبال نماینده هایی را به عنوان تبلیغ نماینده خود انتخاب می نمایند خواهند دانست در بلند مدت این جامعه مخاطب، در صنعت پذیرایی برای آنها مفید نخواهند بود و حتی به صنعت آنها ضربه هم خواهند زد.

بعضی از بهترین بلاگ های غذای جهان در اینستاگرام

صفحه جیمی اولیور در اینستاگرام 7.4 میلیون نفر دنبال نماینده دارد. او که خودش یک سرآشپز حرفه ای است، مطالب بسیار خوبی از جمله دستور غذاهای متنوع و جالبی را به مخاطبانش در اینستاگرام ارائه می نماید، او بسیاری از مطالبش را به غذاهای گیاهی اختصاص داده است.

کوین کری بلاگر دیگری است که 1.4 میلیون نفر دنبال نماینده دارد، او بیشتر ویدئوها و عکس هایی را منتشر می نماید که حاوی دستور پخت غذاهایی مناسب برای کسانی است که ورزش می نمایند.

صفحه beautifulcuisines در اینستاگرام هم به طور اختصاصی به معرفی کافه و رستوران می پردازد. در این صفحه عکس های حرفه ای از غذاها و رستوران ها وجود دارد و این صفحه با داشتن 1.2 میلیون نفر دنبال نماینده برای معرفی رستوران ها و کافه ها تنها به شرح 2 یا 3 خطی، آدرس رستوران و عکسی از آن بسنده می نماید.

الا مایلز بلاگر دیگری است که مولف کتاب آشپزی است و همچنین یک اپلیکیشن ارسال غذا دارد، مایلز هم مانند دیگر بلاگرهای پیروز علاوه بر محتوای مفید شامل معرفی غذاهای جدید و دستور تهیه های جدید غذا از محتوای تصویری حرفه ای در صفحه اینستاگرامش استفاده می نماید.

آشپزخانه اسمیتن دیگر بلاگ شخصی غذا در اینستاگرام است که با 1.1 میلیون نفر دنبال نماینده در سال 2019 به انتخاب بعضی وبسایت ها، بهترین بلاگ غذا نام گرفته است. در این بلاگ عکس شخص خاصی دیده نمی گردد و تمامی پست ها با کیفیتی بالا به دستور غذاهای متنوع برای مخاطبان می پردازد. این بلاگر یک کتاب آشپزی هم منتشر نموده است.

آنالیز های دیگر بلاگ های مشهور غذا در جهان همه ویژگی مشابه تصویرهای حرفه ای، محتوای مفید و معقول بودن نوع و تعداد تبلیغات را در آنها نشان می دهد، تمامی این بلاگرها به پشتوانه دانش و تخصص در حوزه غذا، رسانه و تصویر مخاطبان خود را جذب نموده اند و بی شک کسی در میان آنها دیده نمی گردد که بخواهد با انتشار ویدئویی 6 دقیقه ای از خودش که دست در گردن یک شتر انداخته و گریه می نماید یک بلاگر غذای پیروز باشد.

[related-post id=240345]

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: چمدان
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 63587

به "تیسترها و بلاگرهای پیروز غذا در جهان چطور کار می نمایند؟ ، بلاگر ایرانی که در آغوش شتر گریه می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیسترها و بلاگرهای پیروز غذا در جهان چطور کار می نمایند؟ ، بلاگر ایرانی که در آغوش شتر گریه می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید