تیغ دولبه ایجاد ناامنی در آبراه های بین المللی

به گزارش مجله سرگرمی، با توجه به نقش معین کننده نفت و مشتقات آن در اقتصاد جهانی، شکل گیری ناامنی در راستا تردد کشتی های نفتی به طریق اولی صادر کنندگان و مصرف کنندگان اصلی نفت را با دشواری های جدی روبرو خواهد کرد.

تیغ دولبه ایجاد ناامنی در آبراه های بین المللی

به گزارش گروه دیگر رسانه های خبرنگاران، نور نیوز نوشت: ناامن سازی ابراه های بین المللی به هر دلیل و بهانه ای که انجام شود در حکم تیغ دولبه است و کشورهایی را که عامل ناامنی هستند نیز با مخاطرات اجتناب ناپذیر روبرو خواهد کرد.

امنیت ابراههای بین المللی یکی از الزامات اصلی برای مبادلات تجاری و توسعه اقتصادی کشورهای مختلف جهان است.

اگرچه هرگونه ناامنی در راستا تردد ازاد شناورهای تجاری می تواند اقتصاد بین المللی را تحت تاثیر قرار دهد لیکن به صورت طبیعی کشورهایی که دارای اقتصاد بزرگتر هستند و وابستگی بیشتری به حمل و نقل دریایی دارند، لطمات جدی تری را متحمل خواهند شد.

در این میان با توجه به نقش معین کننده نفت و مشتقات آن در اقتصاد جهانی، شکل گیری ناامنی در راستا تردد کشتیهای نفتی نیز به طریق اولی صادر کنندگان و مصرف کنندگان اصلی نفت را با دشواریهای جدی روبرو خواهد کرد.

ناامن سازی ابراههای بین المللی به هر دلیل و بهانه ای که انجام شود در حکم تیغ دولبه است و کشورهایی را که عامل ناامنی هستند با مخاطرات بیشتری روبرو خواهد کرد.

سه نفت کش جمهوری اسلامی ایران تحت عناوین هپینس،هلم و سابیتی طی ماههای گذشته به روشهای مختلف که آخرین ان حمله مستقیم موشکی بوده است در دریای سرخ و نزدیکی سواحل عربستان سعودی مورد آسیب قرار گرفته که اخلال در روند صادات نفت کشوررا بدنبال داشته است.

این گونه اقدامات خصمانه، مکمل رفتار غیر قانونی آمریکا در اعمال تحریم های ظالمانه علیه مردم ایران و با هدف اخلال در روند صادرات نفت کشور انجام می شود.

به صورت طبیعی جمهوری اسلامی ایران با بررسی دقیق شواهد و قرائن مربوط به این سه رخداد،عوامل دخیل در این گونه شرارتهای خطرناک را شناسایی و از حق قانونی خود برای تنبیه انها که مصداق واقعی تروریست دریایی هستند استفاده خواهد کرد

عدم موفقیت سیاست فشار حداکثری و ناکامی در بکارگیری تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران، دشمن را ناگزیر از خودزنی و دست یازیدن به اقداماتی نموده که تبعات درد اور و گسترده ای برای خود انان بدنبال خواهد داشت.

تجربیات متعدد تاریخی نشان داده است که نمی توان در کاخ شیشه ای نشست و به سمت دیگران سنگ پرانی کرد.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مهسان بلاگ: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 51551

به "تیغ دولبه ایجاد ناامنی در آبراه های بین المللی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیغ دولبه ایجاد ناامنی در آبراه های بین المللی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید