جان دوباره قنات بلده فردوس

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران/خراسان جنوبی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای اختصاص اعتبار در مورد اجرای مطالعات طرح گردشگری قنات بلده و همچنین پیگیری تفاهم نامه با وزارت جهاد کشاورزی برای لایه روبی قنات قول مساعد داد.

جان دوباره قنات بلده فردوس

علی اصغر مونسان، عصر امروز 9 دی، در سفر به شهرستان فردوس، از مجموعه جهانی قنات بلده بازدید کرد.

اقدس کرم پور، مدیر پایگاه شهر تاریخی تون در این بازدید خواهان حمایت از اجرای مطالعات طرح گردشگری قنات بلده شد و گفت: همچنین در سال های گذشته در زمینه لایه روبی قنات تفاهم نامه ای با وزارت جهاد کشاورزی داشتیم که این تفاهم نامه باید دوباره احیاء گردد.

به گزارش خبرنگاران، وی اظهار کرد: قنات بلده فردوس یکی از قنات های ایرانی ثبت شده به عنوان میراث جهانی یونسکو بوده که بخشی از زمین های کشاورزی فردوس را آبیاری می نماید.

قنات بلده، یک رشته قنات با قدمت تاریخی مربوط به دوره ساسانی و از جمله قنات های ایرانی ثبت شده به عنوان میراث جهانی یونسکو است.

کل قنات های بلده، 27 رشته هستند، اما امروز فقط 16 رشته آن فعال و از این 16 قنات، 12 رشته اصلی و چهار قنات دیگر فرعی هستند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 65712

به "جان دوباره قنات بلده فردوس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جان دوباره قنات بلده فردوس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید