خبرنگاران نتایج انتخابات کردستان اعلام شد

به گزارش مجله سرگرمی، سنندج - خبرنگاران - رییس ستاد انتخابات کردستان گفت: با معین شدن نتیجه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان تکلیف چهار حوزه انتخابیه معین و در یک حوزه انتخابیه نیز رقابت به دور دوم کشیده شد.

خبرنگاران نتایج انتخابات کردستان اعلام شد

حسین خوش اقبال روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران ضمن تقدیر از حضور مردم در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این استان دارای پنج حوزه انتخابیه با 6 کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

وی افزود: بر اساس نتایج انتخابات از شعب اخذ رای چهار نفر از نمایندگان در چهار حوزه سنندج، دیواندره و کامیاران، بانه و سقز، قروه و دهگلان و حوزه مریوان و سروآباد باکسب رای لازم به مجلس راه یافتند اما انتخابات در حوزه انتخابیه بیجار به دور دوم کشیده شد.

رییس ستاد انتخابات کردستان افزود: از 127 هزار و 838 رای صحیح در حوزه سنندج، دیواندره و کامیاران سید مهدی فرشادان با کسب 35 هزار و 716 رای و محسن فتحی با 32 هزار و 518 رای حائز بیشترین رای شده و نامزدهای منتخب این حوزه شدند.

وی افزود: در حوزه انتخابیه قروه و دهگلان که تعداد آرای صحیح 67 هزار و 59 رای بود پرویز اوسطی با گرایش سیاسی اصولگرایی با کسب 17 هزار و 169 رای برنده انتخابات شناخته شد.

خوش اقبال افزود: در حوزه انتخابیه بیجار نیز که 37 هزار و 274 رای صحیحداشت حمدالله کریمی (نماینده فعلی) با کسب 6 هزار و 847 رای و علیرضا زندیان با پنج هزار و 834 رای نتوانستند آرای لازم را کسب نمایند در نتیجه انتخابات در این حوزه به مرحله دوم کشیده شد.

وی گفت: بر اساس اعلام هیات های اجرایی و نظارت در حوزه انتخابیه سقز و بانه از 83 هزار و 513 رای صحیح ، بهزاد رحیمی با کسب 34 هزار و 439 رای بیشترین آرا را کسب نموده و منتخب این حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی شد.

وی افزود: در حوزه انتخابیه مریوان و سروآباد نیز شیوا قاسمی پور با کسب هشت هزار و 528 رای از 37 هزار و 751 به عنوان نخستین بانوی کردستانی راهی مجلس شورای اسلامی شد.

روز آدینه دوم اسفند 94 کاندیدا برای کسب 6 کرسی مجلس شورای اسلامی در پنج حوزه انتخابیه کردستان برای رقابت کردند.

طبق اعلام ستاد انتخابات استان کردستان در این استان کمتر از یک میلیون و 200 هزار نفر واجد شرایط رای دادن بودند که 58 هزار و 240 نفر از این تعداد را رای اولی ها تشکیل داده بودند.

دست اندرکاران انتخابات برای جمع آوری آرای مردم این استان یک هزار و 234 شعبه پیش بینی نموده بودند که 529 مورد از این شعبات شهری و 705 مورد نیز روستایی بودند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: ایرنا
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 71412

به "خبرنگاران نتایج انتخابات کردستان اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نتایج انتخابات کردستان اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید