خبر خوب نیویورک تایمز برای ایران

به گزارش مجله سرگرمی، روزنامه نیویورک تایمز بدون توجه به مرزبندی های سیاسی که اخیرا وزارت خارجه آمریکا درباره سفر شهروندان این کشور انجام داده، فهرستی شامل 52 مقصد که آمریکایی ها می توانند در سال 2019 سفر به آن ها را تجربه نمایند، منتشر نموده است که نام ایران با عنوان جواهر خاورمیانه در بین آن ها دیده می گردد.

خبر خوب نیویورک تایمز برای ایران

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، وزارت خارجه آمریکا همزمان با شروع سال 2019 با به روز رسانی بخش توصیه های سفر، کشورها را از نظر ایمنی به چهار سطح، تقسیم بندی نموده که ایران را در آخرین رده بندی قرار داده و به شهروندان خود توصیه نموده به این کشور سفر ننمایند و در توجیه علت آن تصریح نموده که دولت ایالات متحده آمریکا ممکن است توانایی بسیار محدودی در ارائه یاری به اتباع خود هنگام سفر به این کشور را داشته باشد.

با این حال روزنامه نیویورک تایمز که به نوعی منبع ملی معتبری در آن کشور به شمار می آید، از مرزهای سیاسی و امنیتی مشخص شده از سوی دولت دونالد ترامپ گذر نموده و با رفتاری خارج از این مواضع، به معرفی 52 شهر و کشور پرداخته که مهم ترین انگیزه انتخاب آن ها، ظهور پدیده های گردشگری در یک مقصد روتین، بهبود وضعیت زیرساخت ها و دسترسی آسان به عجایب تمدنی و برگزاری رویدادهای مهم هنری و فرهنگی بوده است. پورتوریکو، هامپی در هندوستان، پاناما، سانتاباربارا در ایالت کالیفرنیا و مونیخ در آلمان، پنج مقصد نخست این فهرست است.

در واقع این روزنامه با معرفی گزینه های متنوع و پراکنده در سراسر جهان، به شهروندان آمریکایی پیشنهاد نموده طوفان های سهمگین، مخاطرات طبیعی و نزاع ها و بداخلاقی هایی سیاسی میان دولتمردان را نادیده بگیرند و لذت سفر به این 52 مقصد را تجربه نمایند، مقاصدی که برای هر سلیقه ای جوابی دارد.

ایران چهل و پنجمین مقصدی است که این روزنامه آمریکایی برای سفر در سال 2019 پیشنهاد داده و با نمایش تصویری از یزد که در سال 2017 با عنوان شهر تاریخی در فهرست جهانی یونسکو ثبت جهانی شد، به معرفی کشورمان پرداخته و اعلام نموده است: با وجود تنش هایی که میان ایران و ایالات متحده از زمان حضور رییس جمهور ترامپ در کاخ سفید افزایش یافته، تمایل گردشگران ماجراجو برای دیدن ایران همچنان مشهوده است؛ از آثار ایران باستان گرفته تا مساجد باشکوه چند صد ساله شیراز و اصفهان و بازار بزرگ و کاخ گلستان در دل تهران.

اما آنچه سفر به ایران را در سال 2019 از نظر روزنامه نیویورک تایمز توجیه پذیر نموده، نمایش 500 اثر هنری برجسته با عنوان پرتره، طبیعت بی جان و منظره از 21 فوریه تا 20 آوریل (2 اسفند 97 تا 31 فروردین ماه 98) در موزه هنرهای معاصر است که پاتوق مورد علاقه جوانان ایرانی هم به شمار می آید.

در این نمایشگاه قرار است آثاری از اندی وارهول، مارک روتکو و مارسل دوشان در کنار حدود 40 اثر از پیکاسو که به تازگی از انبار این موزه بیرون آورده شده (البته بیشتر آثار از انقلاب 1979 چند دهه است که همچنان بسته بندی شده در انبار موزه باقی مانده است)، به نمایش گذاشته گردد.

نیویورک تایمز یادآور شده که وزرات خارجه آمریکا سفر اتباع خود را به ایران ممنوع ننموده فقط توصیه نمی کند به این کشور بروند. بنابراین آمریکایی هامی توانند با تورهای مدیریت شده سفر به ایران را انجام دهند. این روزنامه در ادامه دو آژانس خیلی معروف در امریکا و انگلیس که تورهای ویژه بانوان و یا با راهنماهای حرفه ای در ایران برگزار می نمایند را برای اطمینان خاطر شهروندان آمریکایی معرفی نموده است.

طبق گزارش وزارت خارجه ایران، در 8 ماهه نخست سال جاری یک هزار و 879 گردشگر آمریکایی به ایران سفر نموده اند. جمعیت آمریکایی هایی که به ایران آمدند در سال 96 دوهزار و 325 نفر بود. در سال 95 که گردشگری ایران همزمان با برجام به اوج رسید، شش هزار و 372 آمریکایی به ایران سفر نموده بودند.

آژانس های گردشگری ایران از کاهش سفر اتباع آمریکایی در دو سال اخیر خبر داده اند که متاثر از تشدید تنش های سیاسی میان دو کشور بوده است. وزارت خارجه آمریکا در سال 2019 نیز با تاکید بر مواضع قبلی خود رنگ ایران را در نقشه امنیتی، قرمز و خطر سفر به این کشور را بالا اعلام نموده ، این درحالی است مؤسسه انگلیسی Control Risks با انتشار نقشه خطر سفر در سال 2019، ریسک سفر به ایران را پایین و هم ردیف با کشورهای آمریکا، انگلیس، سوئد، اسپانیا، فرانسه، کانادا و ژاپن توصیف نموده است.

علی اصغر مونسان ـ معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ـ نیز به اقدام وزارت خارجه آمریکا واکنش نشان داده و در توئیتی به زبان انگلیسی نوشته: از نظر ایالت متحده امریکا، هیچ کجای جهان امن نیست غیر از آمریکا؟ این حجم از توهم از جانب ترامپ که از تمام معاهدات بین المللی خارج شده شوکه نماینده نیست، ایران طبق اعلام سازمان جهانی گردشگری امن ترین مقصد برای سفر است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 42113

به "خبر خوب نیویورک تایمز برای ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر خوب نیویورک تایمز برای ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید