دیدار مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی با نماینده سلماس

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی با نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.

دیدار مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی با نماینده سلماس

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی، جلیل جباری، مدیرکل میراث فرهنگی این استان، آدینه 13 مهر با حضور در دفتر نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.

در ابتدای این دیدار نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی گفت: ارتباط تنگاتنگ مسئولین دولت و نمایندگان مجلس در استان ها می تواند راه گشای بسیاری از مسائل باشد و از اینکه سلماس را برای اجرای برنامه های خود انتخاب نموده اید باید از شما قدردانی کرد.

شهروز برزگری کلشانی با اشاره به تاریخ شهر سلماس توضیح داد: سلماس در طول تاریخ آماج عوامل انسانی و بلایای طبیعی بسیار زیادی نهاده شده و تغییرات زیادی نموده اما در این شهرستان می توان از تمدن های 10 هزار ساله آثار فراوانی پیدا کرد.

او اضافه کرد: مادر کشور و به تبع آن در استان و بویژه در سلماس جاذبه های فراوان طبیعی و تاریخی در کنار آداب و فرهنگ خاص منطقه را داریم که می تواند برای توسعه صنعت گردشگری این شهرستان کمکهای فراوانی نمایند.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی هم چنین گفت: ما آماده ایم بمنظور جذب گردشگران و معرفی شهرستان به هموطنان و گردشگران خارجی برای اجرای جشنواره های مختلف با موضوع سلماس با اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری همکاریهای لازم را داشته باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی نیز در این دیدار گفت: وجود جاذبه های گردشگری در استان و احتیاج به جذب گردشگران داخلی و خارجی می طلبد تا همه برای توسعه صنعت گردشگری و رونق مالی آذربایجان غربی کوشش کنیم.

جلیل جباری با ارائه گزارشی از بخشهای مختلف اداره کل توضیح داد: فقط در طول یکسال اخیر تعداد 120 بنای تاریخی در سطح استان از اعتبارات عمرانی مرمت و احیاء کردیم که در حوزه شهرستان سلماس بیش از 5 بنا وجود دارد که در این لیست نهاده شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی با اشاره به توریست درمانی اشاره نمود: استان ما به لحاظ هم مرزی با سه کشور ترکیه ، عراق و جمهوری آذربایجان محلی برای ورود و خروج گردشگران سلامت شده و انتظار می رود در این زمینه ساماندهی از جانب مسئولین استان صورت گیرد تا دست دلالان از این صنعت کوتاه گردد.

جباری گفت: آماده ایم تا با توجه به تاریخ و قدمت و فرهنگ شهرستان سلماس و با همکاری پژوهشگاه سازمان متبوع اقدام به تهیه پروپوزالی از تاریخ و فرهنگ این شهرستان تهیه کنیم.

او یادآور شد: استان آذربایجان غربی به لحاظ غنای آثار تاریخی و ظرفیت های گردشگری چیزی کم نداشته و ما از افرادیکه قصد سرمایه گذاری در بخش گردشگری استان باشند حمایت می کنیم.

در انتهای این دیدار چندین موضوع به عنوان موارد اجرا و همکاری بین نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به عنوان مصوبات این دیدار مورد تصویب نهاده شد.

در این دیدار بحث هایی در مورد مالکیت حمام تاریخی شیخ سلماس صورت گرفته و مقرر شد مطالعات اساسی در مورد آرامستانهای تاریخی این شهر صورت گیرد.

مطالعات آبگرم های دریک و ایستی سو و.... در حوزه شهرستان سلماس ، شناسایی روستاهای دارای ویژگی خاص ، اجرای دستورالعمل های مربوط به راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی ، اجرای جشنواره های فرهنگی با موضوع معرفی سلماس و ارتقای نمایندگی اداره کل به سطح اداره از دیگر مباحث مورد مذاکره مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی با نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی همچنین از چند بنای تاریخی واقع در شهرستان سلماس بازدید کرد.

جباری با حضور در کلیسای هفتوان در حومه شهر سلماس از اقدامات انجام یافته در زمینه احیای نقاشی های موجود در داخل کلیسا بازدید کرد.

فصل اول مرمت و احیاء کلیسا هفتوان سلماس با موضوع احیای نقاشی های دیواری کلیسا با اعتباری بالغ بر 680 میلیون ریال صورت گرفته و به اتمام رسیده که با انجام این اقدامات؛ نقاشی های تاریخی برروی دیوارهای این کلیسا احیا شده اند.

جباری هم چنین از روستای درشک و کلیسای تاریخی موجود در آن نیز بازدید کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی هم چنین با حضور در بافت اصلی و تاریخی شهر برحفظ و نگهداری شرایط فعلی بافت مذکور تاکید نمود و گفت: ر صورت همکاری همه دستگاه های شهری می توان نسبت به ثبت بافت تاریخی شهر سلماس اقدامات موثر انجام داد تا هسته تاریخی شهر به همان شکل اصلی محفوظ بماند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 40337

به "دیدار مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی با نماینده سلماس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی با نماینده سلماس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید