رونمایی از 3 محصول دانش بنیان در پارک فناوری پردیس

به گزارش مجله سرگرمی، با برگزاری مراسمی از سه محصول دانش بنیان پارک فناوری پردیس رونمایی شد.

رونمایی از 3 محصول دانش بنیان در پارک فناوری پردیس

به گزارش خبرنگاران، همایش سالانه شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس با حضور معاون وزیر نفت و دکتر بیرنگ، معاون امور بین الملل معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری به همت پارک فناوری پردیس برگزار گردید. در این همایش از سه محصول فراوری گردیده در این پارک رونمایی شد.

جزئیات این طرح ها به این توضیح است:

پرینتر سه بعدی

این دستگاه قابلیت فراوری قطعات نهایی در تیراژ کم بدون احتیاج به قالب سازی را دارد و برای صنایعی که به دلیل تحریم ها در تامین قطعات با مشکل روبرو هستند، کارآمد است. کیفیت این دستگاه قابل رقابت با نمونه های اروپایی است و قیمت آن نصف نمونه اروپایی و 60 درصد نمونه چینی است. این دستگاه قابل تنظیم بر روی مواد مختلف پلیمری و کامپوزیتی است و خدمات پس از فروش آن ارزان بوده و به همراه تحویل پکیج کامل همراه با 15 تجهیز جانبی که یک خط فراوری را تشکیل می دهند، است. پرینتر طراحی گردیده در صنایع هوا و فضا، صنایع خودروسازی، پزشکی و تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و توانبخشی، تحقیقات و توسعه، هنر و معماری، صنایع الکترونیک و هر جایی که احتیاج به ساخت نمونه محصول وجود داشته باشد و یا احتیاج به فراوری قطعات نهایی کاربردی در تیراژ کم و متوسط موجود باشد، قابل بهره برداری است. مشابه این دستگاه در اختیار کشورهایی چون آلمان، آمریکا، فرانسه، چین و ژاپن است.

محلول ضد عفونی و پاکسازی کانال ریشه دندان (عصب کشی)

محلول ساخته گردیده یک محلول ضد عفونی کننده قوی و کامل عفونت های کانال ریشه دندان است که برای درمان عفونت های دندانی مانند آنتروکوک فوکالیس و درمان التهاب های غیر قابل التیام در اطراف راس ریشه دندان است. از ویژگی های فنی این محصول می توان به باز کردن مجرای داخلی کانال قبل از پر کردن دندان، کاهش قابل توجه و موثر میکروارگانیسم ها تا 99.5 درصد در مدت زمان یک دقیقه، ضد عفونی کردن کانال های ملتهب و برطرف التهاب لثه، تخریب موثر بایوفیلم های میکروبی و بایوفیلم های کهنه، حل کردن مواد آلی و زدودن باقیمانده های غیر زنده در طول عصب کشی و از بین بردن موثر قارچ های خطرناک در مدت 30 ثانیه اشاره نمود. این محصول فراوریکننده داخلی ندارد و قیمت بسیار پایین تر نسبت به محصولات خارجی موجود در بازار دارد. این محصول از ابتدا تا فراوری نیمه صنعتی 6 ماه زمان برده است و دانش فنی آن در اختیار کشورهای آمریکا، برزیل و لهستان است.

دستگاه تخلیه اتوماتیک آب مخازن نفتی

این محصول در تخلیه اتوماتیک آب کف مخازن هیدروکربنی کاربرد دارد و تمامی پالایشگاه ها و پتروشیمی ها از مشتریان این محصول هستند.

عدم تماس حسگرهای به کار رفته با هیدروکربن، دقت بالا در تفکیک نوع هیدروکربن ها و تشخیص میزان آب، نصب و راه اندازی سریع، طول عمر بالا به دلیل غیرتماسی بودن حسگرها و کاهش مشکلات زیست محیطی ناشی از تخلیه هیدروکربن در محیط زیست از جمله ویژگی های این دستگاه به شمار می رود. دانش فنی این محصول هم اکنون در اختیار کشورهای آمریکا، هلند و انگلستان است و فراوری و عرضه این محصول در داخل کشور علاوه بر صرفه جویی از هدر رفت هیدروکربن موجب می گردد احتیاجی از بابت واردات این محصول به کشور وجود نداشته باشد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 1780

به "رونمایی از 3 محصول دانش بنیان در پارک فناوری پردیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از 3 محصول دانش بنیان در پارک فناوری پردیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید