سالیوان سفیر جدید آمریکا در روسیه و راه سخت پیش رو

به گزارش مجله سرگرمی، جان سالیوان معاون اول وزیر خارجه آمریکا بزودی به سمت سفیر جدید ایالات متحده در مسکو انتصاب خواهد شد، هرچند وی شایسته ترین فرد برای این پست به نظر می رسد، ولی بعید است بتواند به بهبود روابط دو کشور یاری کند.

سالیوان سفیر جدید آمریکا در روسیه و راه سخت پیش رو

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه کامرسانت، چاپ مسکو امروز نوشت: رسانه های گروهی آمریکایی خبر داده اند که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا آماده است تا جان سالیوان را به عنوان سفیر جدید ایالات متحده در مسکو انتصاب کند. سالیوان در حال حاضر مسئولیت معاون اول وزیر امور خارجه آمریکا را بر عهده دارد. وی باید جانشین جان هانتسمن گردد که هفته گذشته به ماموریت خود به عنوان سفیر آمریکا در روسیه خاتمه داده و به واشنگتن بازگشت.

بر اساس اطلاعات بعضی منابع دیپلماتیک، طرف روسی از هم اکنون موافقت خود با انتصاب سالیوان به عنوان سفیر جدید آمریکا را اعلام نموده است. حال باید دید جان سالیوان کیست؟ چه انتظاری از او می رود؟ و آیا می تواند به بهبود روابط بین دو کشور یاری کند?

همانطور که همسر هانتسمن، سفیر سابق آمریکا در مسکو در مصاحبه ای گفته، با توجه به افزایش رویارویی بین دو کشور، نمی توان شرایطی بدتر از این را برای انجام مسئولیت نماینده دائم ایالات متحده در روسیه تصور کرد. بنابراین جان سالیوان مسئولیت بسیار سنگینی بر عهده دارد، هرچند بعید است روابط مسکو و واشنگتن تا قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 به سمت بهبود تغییری پیدا کند.

از طرف دیگر سالیوان تجربه نسبتاً زیادی در عرصه کار دیپلماتیک دارد. وی حقوقدان است و شرکتی برای خود دارد. او مسئولیت های مختلفی در چند وزارتخانه: در وزارت دادگستری، در پنتاگون، در وزارت تجارت داشته و بالاخره طی دو سال گذشته به عنوان معاون وزیر امور خارجه خدمت نموده است. ضمن اینکه برای انتصاب به این سمت عملاً با حداکثر آرای ممکن یعنی 94 درصد مورد تایید نهاده شد. بدین ترتیب سالیوان فردی است که اعتبار کافی در واشنگتن دارد.

البته به نظر می رسد که دونالد ترامپ ویژگی های دیگری از وی انتظار دارد و برای او مهم آن است که سفیر آینده آمریکا در مسکو، فردی قابل پیش بینی باشد. برای ترامپ مهمترین مسئله آن است که تا انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا، این فرد هیچ اشتباهی مرتکب نگردد که مبارزات انتخاباتی وی را به خطر انداخته و شرایط را از آنچه در حال حاضر هست، پیچیده تر کند.

اطلاعات درباره انتصاب جان سالیوان هنوز غیر رسمی است، هرچند وی جزو چند نامزد اصلی این سمت بعد از استعفای سفیر کنونی آمریکا بود. مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا نیز معتقد است که سالیوان می تواند سفیر بسیار خوبی باشد. بدین ترتیب مناسب ترین نامزد فرد برای این سمت در شرایط کنونی بشمار می رود. با این وجود به نظر می رسد که باز هم بتوان انتظار داشت که روابط روسیه و آمریکا تا تعیین شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 و شاید حتی بعد از آن هم بهبود یابد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 51728

به "سالیوان سفیر جدید آمریکا در روسیه و راه سخت پیش رو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سالیوان سفیر جدید آمریکا در روسیه و راه سخت پیش رو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید