سامسونگ از گوشی گلکسی A کوانتوم با فناوری رمزنگاری کوانتومی رونمایی کرد

به گزارش مجله سرگرمی، سامسونگ با همکاری شرکت مخابراتی SK Telecom کره، گوشی هوشمند جدیدی را با قابلیت پشتیبانی از اینترنت 5G و البته فراوری اعداد تصادفی کوانتومی معرفی کرد که گلکسی A کوانتوم نامیده می گردد (Galaxy A Quantum).

سامسونگ از گوشی گلکسی A کوانتوم با فناوری رمزنگاری کوانتومی رونمایی کرد

گلکسی A کوانتوم اولین گوشی 5G دنیاست که به یک چیپ فراوری اعداد تصادفی کوانتومی مجهز می گردد. این چیپ توسط ID Quantique، زیر مجموعه SK Telecom واقع در شهر سوییس طراحی شده است و می تواند امنیت گوشی های هوشمند را تا حد چشم گیری افزایش دهد. شاید مفهوم اعداد تصادفی کمی برایتان نا آشنا باشد که خب طبیعی است چون آن ها نقش پنهان ولی بسیار مهمی در زندگی روزمره کاربران ایفا می نمایند. در واقع اعداد تصادفی در فعالیت های مربوط به رمزنگاری و امنیت سایبری بسیار اهمیت ویژه ای دارند چون الگوریتم های رمزنگاری باید از اعداد تصادفی برای محافظت کردن از داده ها استفاده نمایند.

چیپست جدید که SKT IDQ S2Q000 نام دارد دقیقا با همین هدف در گوشی گلکسی A کوانتوم قرار گرفته و در حقیقت می تواند به حفظ اطلاعات گوشی یاری شایانی کند. در واقع این پردازنده با ایجاد اعداد تصادفی یک قفل غیر قابل پیشبینی می سازد تا مانع از لو رفتن داده ها گردد.

این چیپ از یک LED و سنسور تصویر CMOS استفاده می نماید تا نور ساطع شده از دیود را تشخیص داده و اعداد تصادفی فراوری کند. این اعداد تصادفی سپس برای سرویس هایی نظیر پرداخت با موبایل که به شناسایی هویت و تاییدیه احتیاج دارند مورد استفاده قرار می گیرد تا یک قفل رمزنگاری شده با اعداد تصادفی ایجاد نموده و از این طریق امنیت آن ها را افزایش دهد.

علاوه بر این چیپ، گلکسی A کوانتوم به نوعی گلکسی A71 5G با یک نام دیگر است که این یعنی همان پردازنده اگزینوس 980، نمایشگر 6.7 اینچی +FHD با فناوری سوپر امولد و دوربین سلفی درون نمایشگر در این گوشی نیز حضور دارد. در واقع به جز این چیپ، هیچ تفاوت دیگری را بین این محصول و گلکسی A 71 5G مشاهده نخواهید کرد.

گلکسی A کوانتوم از اندروید 10 مبتنی بر رابط کاربری One UI بهره می برد و با در نظر دریافت دوربین سلفی، در مجموع از 5 دوربین بهره می برد. دوربین اصلی این گوشی 64 مگاپیکسل است که یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض، 5 مگاپیکسلی ماکرو و 5 مگاپیکسلی سنجش عمق نیز آن را همراهی می نمایند.

گلکسی A کوانتوم از یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی با شارژر سریع 25 واتی بهره می برد و در سه رنگ مشکی، نقره ای و آبی با میزان حافظه 8/128 به فروش می رسد. خوشبختانه این چیپ جالب باعث افزایش چشمگیر قیمت نشده و شاهد این هستیم که سامسونگ آن را حدودا 530 دلار قیمت گذاری نموده است. از تاریخ 15 مه (فردا) کاربران می توانند در کره جنوبی این گوشی را پیش خرید نمایند. زمان عرضه رسمی آن به بازار هم 8 روز بعد و در تاریخ 22 مه (2 خرداد) خواهد بود.

آن دسته از کاربرانی که گلکسی A کوانتوم را پیش خرید نمایند یک جفت گلکسی بادز نیز به رایگان دریافت خواهند کرد و کاربرانی هم که بعد از زمان پیش خرید آن را خریداری نمایند، برای خرید گلکسی بادز، تخفیف 40 دلاری دریافت می نمایند.

نظر شما در رابطه با این محصول چیست؟ آیا برای کاربران معمولی، به چیپی با توانایی فراوری اعداد تصادفی کوانتومی احتیاج است؟

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 90697

به "سامسونگ از گوشی گلکسی A کوانتوم با فناوری رمزنگاری کوانتومی رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ از گوشی گلکسی A کوانتوم با فناوری رمزنگاری کوانتومی رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید