سرمایه گذاری در حوزه پژوهش فراوری محصول فناورانه را به دنبال دارد

به گزارش مجله سرگرمی، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: همیشه محصول، حاصل سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه پژوهش است.

سرمایه گذاری در حوزه پژوهش فراوری محصول فناورانه را به دنبال دارد

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در حاشیه سیزدهمین نشست سراسری فن بازار های منطقه ای و تخصصی کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: محصول حاصل سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه پژوهش است. بخش خصوصی بازار های مختلفی برای سرمایه گذاری دارد، بازار هایی که به صورت معمول در سطح جامعه توسعه پیدا می نمایند و در حوزه فراوری نیست، در واقع عمدتا محبوس کردن سرمایه بوده و البته بخش عمده ای از آن نیز به بازار برمی گردد.

ستاری اضافه کرد: برای اینکه این مدل از سرمایه گذاری به بخش فراوری وارد گردد، ضروری است دولت بخش های از این ریسک را متحمل گردد. ما در حوزه شتاب دهنده ها، کسب و کار، مراکز نوآوری و مراکز رشد، توسعه قابل توجهی داشته ایم و این توسعه به واسطه یاری های معاونت علمی و فناوری بوده است.

وی تاکید نمود: معاونت علمی در مورد شتاب دهنده های کسب و کار که در بخش خصوصی قرار دارند یاری هایی می نماید تا محلی برای استقرار داشته باشند و هزینه کمی صرف نمایند، زیرا این شتاب دهنده ها باید در بهترین نقاط شهر مستقر شوند، عمدتا کوشش شده تا در کنار مراکز دانشگاهی این مجموعه ها شکل بگیرند.

ستاری با بیان اینکه ارائه این امکانات از سوی معاونت علمی موجب شده تا هزینه های استقرار شتاب دهنده به صفر برسد، گفت: بخش عمده ای از هزینه شتاب دهنده ها پرداخت هزینه محل استقرار است و حمایت در این بخش موجب می گردد تا هر بودجه ای که به شتاب دهنده ها وارد می گردد در حوزه سرمایه گذاری بر روی تکنولوژی و فراوری باشد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور توضیح داد: بخش دیگری از هزینه ها به ازای به ثمر رسیدن یک قرارداد به شرکت ها پرداخت می گردد، کاری که در حوزه فن بازار قرار است در آینده انجام گردد علاوه بر شبکه سازی و فرهنگ سازی این است که بخشی از ریسک آن ها را برعهده خواهیم گرفت.

وی در پاسخ به این سوال که چه ساختاری برای بروکر ها وجود دارد و به کجا باید مراجعه نمایند، گفت: شبکه فن بازار همین آموزش ها را به کسانی که مایلند در این حوزه فعالیت نمایند، ارائه می دهد و امروز بیش از صد بروکر فعال هستند که به صورت خاص بخشی از آن ها دلالی فناوری انجام می دهند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 61358

به "سرمایه گذاری در حوزه پژوهش فراوری محصول فناورانه را به دنبال دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمایه گذاری در حوزه پژوهش فراوری محصول فناورانه را به دنبال دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید