سندی در کار نیست، مطمئن باشید!

به گزارش مجله سرگرمی، اینجا نهایت مدرکی که می توان پیدا کرد، چهارتا اشتباه داوری یا حکم متناقض انضباطی است؛ آیا با این دلایل می توان مهندسی بودن نتایج را ثابت کرد؟ کاش فقط هزینه این قبیل ادعاها بالاتر برود و هر کسی که دلش خواست نتواند تمام ارکان فوتبال را مثل آب خوردن متهم کند.

سندی در کار نیست، مطمئن باشید!

به گزارش خبرنگاران، روزنامه جهانی اقتصاد نوشت: دیروز محمدحسن انصاری فرد، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس میهمان برنامه صبحگاهی شبکه سه بود و در مورد مسائل روز سرخپوشان، مخصوصا داربی پایتخت سخن گفت. از تعارف ها، غلوها و گلایه ها که بگذریم، به ادعای مهم انصاری فرد در این برنامه می رسیم. او که تیمش در حال حاضر صرفا به خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به شهر خودروی مشهد روی پله دوم جدول رده بندی قرار گرفته است، در این برنامه مدعی شد: عده ای نمی خواهند پرسپولیس برای بار چهارم قهرمان شود.

این البته یک ادعای بسیار رایج و کلیشه ای در فوتبال ایران است اما آن چه نطق محمدحسن را متمایز می کند، جملات او در مورد ارائه مدارک مربوط به این موضوع است! انصاری فرد در این مورد می گوید: خبرهایی می شنویم که برخی دوست ندارند پرسپولیس برای چهارمین بار قهرمان شود. نمی خواهم زیاد توضیح بدهم که حاشیه ای برای تیم مان درست شود. ما دوست داریم در کمال آرامش جلو برویم اما اگر احساس کنیم که این عده واقعا دارند به صورت عملی این کار را می کنند مستنداتی داریم که افشا می کنیم.

البته گابریل کالدرون هم در نشست خبری قبل از داربی سخنان مشابهی در مورد اوج گیری تلاش ها برای جلوگیری از قهرمانی پرسپولیس به زبان آورده بود. آن زمان خیلی ها تصور کردند این مطالب با هماهنگی شخص انصاری فرد یا سایر مدیران باشگاه مطرح شده، اما دیروز آقای مدیرعامل این موضوع را تکذیب کرد و گفت، در این مورد با کالدرون جلسه خواهد گذاشت تا حساسیت بی فایده به وجود نیاید. جالب است که انصاری فرد از این طرف در مورد توجیه کالدرون برای عدم انجام مصاحبه های حاشیه ساز سخن می گوید و از آن طرف، خودش ادعاهای به مراتب تندتری مطرح می کند!

سند ندادند، سند نمی دهند

جالب است که این مسائل در آستانه بازی پرسپولیس و سپاهان مطرح می شود؛ نبردی که فصل گذشته هم به اندازه کافی زیر سایه همین حرف و حدیث ها قرار گرفت. پارسال پرسپولیس در رقابتی تنگاتنگ با سپاهان پیروز شد عنوان قهرمانی را به دست بیاورد و از آن زمان سرمربی این تیم به شدت علیه اتفاقات پشت پرده فوتبال ایران موضع گرفت. قلعه نویی اولین نفری بود که به صراحت در مورد مهندسی شدن نتایج در لیگ ایران سخن گفت و البته تاکید کرد که اسناد مربوط به این ادعا را منتشر خواهد کرد. امیر قلعه نویی 11 خرداد امسال در مصاحبه با رادیو گفته بود: ما هم اسناد و مدارکی داریم که در حال جمع آوری آنها هستیم. جالب است که بگویم گزارش ناظر بازی گم شده، بعد عنوان می کنند از من شکایت کرده اند. اتفاقا من از این شکایت استقبال و به موقع در این مورد صحبت می کنم. این که الان بخواهم منابع اطلاعاتی مان را بیان کنم، کار درستی نیست.

حالا اما حدود چهار ماه از تاریخ آن مصاحبه و چهار هفته از آغاز فصل جدید فوتبال ایران می گذرد، بی آن که ادعای قلعه نویی در مورد ارائه اسنادش محقق شده باشد. به این ترتیب کاملا واضح است محمدحسن انصاری فرد هم سند و مدرک خاصی برای ادعایش نخواهد داشت. همه می دانند که این حرف ها فقط به قصد فضاسازی و امتیازگیری مطرح می شود. بعد از کوپا آمه ریکای اخیر که لیونل مسی سخنان مشابهی را در مورد تلاش های جانبی برای قهرمانی برزیل عنوان کرد، مقامات انضباطی کنفدراسیون او را به مدت سه ماه از حضور در مسابقات ملی محروم و البته 50 هزار دلار هم جریمه کردند. در ایران اما ادعای امیر قلعه نویی با برخورد خاصی روبرو نشد و امروز هم اگر انصاری فرد مجازات شود، صدای همه در مورد تبعیض به آسمان بلند خواهد شد.

آیا اصلا سندی می تواند وجود داشته باشد؟

فوتبال در هیچ جای جهان کاملا پاک و سالم نیست و ایران هم طبعا همین شرایط را دارد. کسی چه می داند؟ شاید واقعا اراده ای برای قهرمان شدن یا نشدن یک تیم وجود داشته باشد اما سوال اینجاست که آیا اساسا چنین اتفاقاتی قابل مستندسازی است؟ یعنی واقعا می توان مدارک متقن دال بر مداخله در تعیین نتایج پیدا کرد؟ این اتفاق مثلا در ایتالیا با مشارکت نهادهای امنیتی و شنود گسترده تلفنی و بررسی حساب های بانکی رخ داد اما آیا فوتبال ایران که حتی در بلیت فروشی اینترنتی هم هزار تا مشکل دارد، می تواند چنین پروژه ای را برای پاکسازی استارت بزند؟ بنابراین اینجا نهایت مدرکی که می توان پیدا کرد، چهارتا اشتباه داوری یا حکم متناقض انضباطی است؛ آیا با این دلایل می توان مهندسی بودن نتایج را ثابت کرد؟ کاش فقط هزینه این قبیل ادعاها بالاتر برود و هر کسی که دلش خواست نتواند تمام ارکان فوتبال را مثل آب خوردن متهم کند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 46850

به "سندی در کار نیست، مطمئن باشید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سندی در کار نیست، مطمئن باشید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید