شاخص بهره مندی از آب در روستا های سیستان و بلوچستان مناسب نیست

به گزارش مجله سرگرمی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به گستردگی حوزه سرزمینی متاسفانه شاخص های بهره مندی از آب در روستا های این استان مناسب نبوده است.

شاخص بهره مندی از آب در روستا های سیستان و بلوچستان مناسب نیست

به گزارش از ، منصور بیجار معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان در بازدید از مجتمع آبرسانی 261 روستایی تلنگ، پلان و پیرسهراب چابهار گفت: با توجه به گستردگی حوزه سرزمینی متاسفانه شاخص های بهره مندی از آب در روستا های این استان مناسب نبوده که در سال های اخیر تلاش شده برای رفع این محرومیت پروژه های بزرگی اجرایی شود.

منصور بیجار گفت: یکی از پروژه های مهم در دست اجرا در حوزه آبرسانی به روستا های چابهار طرح 261 روستایی مجتمع تلنگ پلان و پیرسهراب است که هم اینک 185 روستای آن شبکه گذاری و مردم روستا از آب بهداشتی بهره مند شده اند.

او اضافه کرد: امید است در ماه های آینده و پیش از انتها سال با راه اندازی تصفیه خانه در چابهار جمعیتی افزون بر 50 هزار نفر از روستاییان از آب آشامیدنی سالم بهره مند شده و در افق طرح که 261 روستاست در کمتر از یک سال آینده کل فرایند پروژه تکمیل شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با اجرای این پروژه، شاخص بهره مندی شهرستان چابهار از آب آشامیدنی بهداشتی از 21 درصد به 37 درصد ارتقا یافته و شاخص استان نیز 7 درصد افزایش می یابد تا گامی مهم برای رسیدن به میانگین کشوری برداشته شود.

مدیرعامل آبفا روستایی سیستان و بلوچستان نیز گفت: هم اینک 18 مجتمع آبرسانی در سطح استان در حال اجراست که هفت هزار و 350 کیلومتر از عملیات لوله گذاری آن ها انجام شده است.

عبدالاحد ریکی در خصوص مجتمع 261 روستایی تلنگ، پلان و پیرسهراب گفت: این پروژه با افزون بر 900 کیلومتر عملیات اجرایی، یکی از بزرگترین مجتمع های سطح کشور بوده که هم اینک 603 کیلومتر آن اجرایی شده است.

او بیان نمود: در آینده ای نزدیک با تکمیل پروژه تصفیه خانه که بیش از 72 درصد پیشرفت فیزیکی دارد 185 روستا با جمعیتی بالغ بر 50 هزار نفر از نعمت آب آشامیدنی بهره مند می شوند که با اتمام پروژه این تعداد به 261 روستا افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل آبفا روستایی سیستان و بلوچستان گفت: برای عملیات تکمیلی کل طرح سه قرارداد با ارزش بیش از 37 میلیارد تومان منعقد شده که طی روز های آینده اجرایی خواهند شد.

او ادامه داد: همچنین مطالعات 26 مجتمع جدید در سیستان و بلوچستان آغاز شده که فرآیند مطالعاتی 11 مجتمع آن تکمیل و به دفتر مطالعات و بررسی اقتصاد آبفا کشور ارسال شده که پس از تکمیل 15 مجتمع باقی مانده یک سند مطالعاتی جامع برای استان تدوین خواهد شد.

انتهای پیما/ع

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 65157

به "شاخص بهره مندی از آب در روستا های سیستان و بلوچستان مناسب نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاخص بهره مندی از آب در روستا های سیستان و بلوچستان مناسب نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید