قطار دانشجویی ریل باس برای راستا تبریز جلفا راه اندازی شد

به گزارش مجله سرگرمی، قطار دانشجویی ریل باس برای روز های پنج شنبه و جمعه هر هفته برای راستا تبریز جلفا و بالعکس با امضای تفاهم نامه بین دانشگاه تبریز و راه آهن آذربایجان راه اندازی شد.

قطار دانشجویی ریل باس برای راستا تبریز جلفا راه اندازی شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، قطار دانشجویی ریل باس برای روز های پنج شنبه و جمعه هر هفته برای راستا تبریز جلفا و بالعکس با امضای تفاهم نامه بین دانشگاه تبریز و راه آهن آذربایجان راه اندازی شد.

این تفاهم نامه روز گذشته در 4 ماده به همراه تبصره و آیین نامه اجرایی آن به امضای میررضا مجیدی، رئیس دانشگاه تبریز، مهندس شاپور ارصلانی مدیر کل راه آهن آذربایجان، مهندس بهروز مهدوی فرماندار شهرستان تبریز و دکتر سید صمد حسینی مشاور رئیس دانشگاه و رئیس پردیس های خودگردان دانشگاه های تبریز رسید.

میررضا مجیدی، رئیس دانشگاه تبریز در این ارتباط درباره جزئیات و مفاد این تفاهم نامه همکاری گفت: این تفاهم نامه بین دانشگاه، اداره کل راه آهن آذربایجان و فرمانداری شهرستان تبریز برای راه اندازی قطار دانشجویی ریل باس برای روز های پنج شنبه و جمعه هر هفته برای راستا تبریز جلفا و بالعکس منعقد شده است.

مجیدی در ادامه با تاکید بر اینکه راه اندازی این خط ویژه در راستای مذاکرات مدیران دانشگاه و راه آهن جمهوری اسلامی ایران برای انتقال سریع و ارزان دانشجویان اجرا شده است، شرح داد: مدت تفاهم نامه برابر تقویم آموزشی دانشگاه تبریز برای سال تحصیلی 98 و 99 بوده و قابلیت اجرایی این تفاهم نامه برای سال های آینده با درخواست این دانشگاه معتبر خواهد بود.

رئیس دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه این ریل باس برای استفاده و بهره مندی تمامی دانشجویان این منطقه نیز آزاد بوده است، یادآور شد: ساعت حرکت قطار از تبریز به سمت جلفا، 6 صبح روز های مذکور هر هفته و برگشت آن ساعت 17.15 عصر خواهد بود و تغییرات احتمالی نیز در ساعات حرکت فقط از طرف دانشگاه تبریز اعلام خواهد شد.

دانشگاه تبریز، با پشتوانه بیش از 70 سال سابقه موثر در زمینه آموزش و پژوهش و در راستای پاسخ به تقاضای روزافزون داوطلبان تحصیلات عالی در داخل و خارج از کشور و با توجه به برنامه های راهبردی بلندمدت علمی، آموزشی و پژوهشی خود، پردیس بین المللی ارس را راه اندازی نموده است.

این پردیس در واقع واحدی از مجموعه دانشگاه تبریز است که در منطقه آزاد تجاری- صنعتی ارس (جلفا) که جاذبه های توریستی و تجاری فراوانی را نیز دارا می باشد، به منظور توسعه فعالیت های آموزشی، پژوهشی دانشگاه در سطح ملی و بین المللی در این منطقه تاسیس و در ابتدا از مهر 1388 با پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد فعالیت خود را آغاز کرد و هم اکنون با پذیرش دانشجو در بیش از صد رشته و گرایش در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی فعالیت های علمی خود را گسترش داده است و همچنین با ایجاد و راه اندازی پردیس خودگردان تبریز در سال 92 و پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی، فعالیت های علمی خود را ارتقاء داده است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 58268

به "قطار دانشجویی ریل باس برای راستا تبریز جلفا راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطار دانشجویی ریل باس برای راستا تبریز جلفا راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید