نظام تعرفه ای تنها باعث تنبل شدن فراوری شده است

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران/لرستان یک دکترای اقتصاد گفت: نظام تعرفه ای تنها باعث تنبل شدن فراوری شده است.

نظام تعرفه ای تنها باعث تنبل شدن فراوری شده است

دکتر مسعود سعادت مهر در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: نظام تعرفه ای با هدف حمایت از صنایع داخلی تنظیم می گردد اما در اقتصاد ایران تاکنون نظام تعرفه ای به خوبی اجراء نشده و به نتیجه مطلوب نرسیده است.

وی ادامه داد: آنچه از این نظام تعرفه ای نمود پیدا نموده زمینه های رانت در واردات و صادرات بوده است.

سعادت مهر افزود: نظام تعرفه ای باید دقیق، کاهنده و زمان دار باشد. به عنوان مثال از سال جاری به صنعت خودرو اعلام گردد که 10 سال فرصت دارد تا کیفیت و قیمت محصولات خود را به سطح جهانی برساند از یک تعرفه 100 درصد آغاز و سالی 10 درصد تعرفه کاهش یابد، این اصل باید تبدیل به قانون شده و تحت تأثیر انحصارات، فضاهای سیاسی و حزبی و منافع شخصی و احیاناً مافیا قرار نگیرد.

این عضو هیات علمی دانشگاه پیغام نور لرستان اعلام نمود: به عبارت دیگر یک سیاست تعیین و زمان دار تبدیل به قانون شده که برای هر دولت لازم اجرا باشد.

وی یادآور شد: در این صورت به عنوان مثال بعد از 10 سال صنعت خودرو آزاد شده و بدیهی است که صنعت خودرو باید سالی 10 درصد از لحاظ قیمت و کیفیت خود را به استانداردهای جهانی نزدیک کند.

سعادت مهر گفت: بنابراین برای همه کالاهایی که مشمول سیاست حمایتی هستند نظام تعرفه ای باید به این شکل اصلاح گردد تا فراوری با کیفیت رونق پیدا کند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 58431

به "نظام تعرفه ای تنها باعث تنبل شدن فراوری شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظام تعرفه ای تنها باعث تنبل شدن فراوری شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید