نیکوزیا با طرح آمریکا مبنی بر جلوگیری از ورود کشتی های روس به بنادر قبرس مخالفت کرد

به گزارش مجله سرگرمی، وزیر دفاع قبرس گفت که کشورش به رغم اقدام احتمالی آمریکا علیه کشتی های روس، همچنان به کشتی های این کشور اجازه می دهد که از بنادر قبرس استفاده کنند.

نیکوزیا با طرح آمریکا مبنی بر جلوگیری از ورود کشتی های روس به بنادر قبرس مخالفت کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کمیته روابط خارجی سنای آمریکا چندی پیش لایحه را تصویب کرد که طبق آن از ورود کشتی های نیروی دریایی روسیه به بندرهای قبرس به منظور پهلو دریافت و یا سوخت گیری جلوگیری شود.

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ساواس آنگلیدس وزیر دفاع قبرس گفت که با وجود اقدام آمریکا مبنی بر تهیه پیش نویس قانون درباره همکاری در شرق مدیترانه، نیکوزیا همچنان به کشتی های روس و کشتی های دیگر کشورها اجازه می دهد تا از بنادر و زیرساخت های قبرس استفاده کنند.

باب مندز و مارک روبیو دو سناتور آمریکایی، لایحه را ارائه داده اند که راهبرد آمریکا در مدیترانه شرقی را تغییر می دهد و این طرح به ویژه تحریم های تسلیحاتی چندین دهه علیه قبرس را بر می دارد. همچنین در این راستا از کشورهای منطقه از جمله قبرس خواسته شده که مانع از ورود کشتی های روس شوند.

آنگلیدس در گفت وگو با یکی از رسانه های قبرسی گفت: هیچ کشوری نمی تواند قبرس را وادار کند که کمک رسانی به کشتی ها روسی و دیگر کشورها را متوقف کند.

وی در عین حال تاکید کرد که کشورش در جهت تعمیق روابط با آمریکا تلاش می کند اما به نقش جمهوری قبرس به عنوان قطب ثبات در منطقه باید احترام گذاشته شود.

انتهای پیام/

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 30187

به "نیکوزیا با طرح آمریکا مبنی بر جلوگیری از ورود کشتی های روس به بنادر قبرس مخالفت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیکوزیا با طرح آمریکا مبنی بر جلوگیری از ورود کشتی های روس به بنادر قبرس مخالفت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید