هالووین؛ نگاهی به ریشه های یک فیلم ترسناک جریان ساز

به گزارش مجله سرگرمی، فیلم ترسناک و کم بودجه هالووین (Halloween) اولین بار سال 1978 اکران شد؛ این اثر سینمایی آغازی بود بر مجموعه ای از فیلم های ترسناک که سال ها تماشاگران را به سینماها کشاند؛ از جمله فیلم جدیدی از این مجموعه که سال جاری ساخته شده است.

هالووین؛ نگاهی به ریشه های یک فیلم ترسناک جریان ساز

هنگام اکران فیلم، بیشتر مردم بر این باور بودند که این اثر براساس یک داستان تخیلی ساخته شده است؛ این تصور اشتباه نیست اما بخشی از ایده های درون فیلم الهام گرفته از تجربیات واقعی جان کارپنتر کارگردان فیلم است. همچنین شایعاتی وجود دارد که این اثر سینمایی از یک جنایت واقعی الهام گرفته شده. شاید با دانستن این موضوع کنجکاو شده باشید تا درباره منابع الهام بخش این فیلم ژانر وحشت بیشتر بدانید.

کودکی که همه چیز را تغییر داد

کارپنتر می گوید زمانی که در دانشگاه وسترن کنتاکی دانشجو بوده در سفری پژوهشی مربوط به یکی از کلاس های روانشناسی با پسری روبرو شده که برای همیشه زندگی اش را تغییر می دهد. او در مستند A Cut Above the Rest که سال 2003 و درباره فیلم هالووین ساخته شده می گوید در سفر پژوهشی به بازدید از یک آسایشگاه روانی رفته و از بیماران روانی به شدت خطرناک دیدن نموده است. کارپنتر با بیماران زیادی روبرو شد اما از میان آنها یک بچه به او چسبیده بود و رهایش نمی کرد. کودکی که مثل یک منبع الهام بزرگ ، ایده ی هالووین کارپنتر را در ذهن او کاشت. نگاه پسرک که احتمالا حدود 12 یا 13 سال داشت کارپنتر را درگیر نموده بود.

نگاه پسر و تاثیر عمیق آن در فیلم هم خود را نشان می دهد؛ در جایی از فیلم که سم لومیس، روانپزشک میرز پسر جوان را چنین توصیف می نماید: این صورت رنگ پریده عاری از احساسات . سیاه ترین چشم ها . چشم های شیطانی…

شایعه درباره پسری که خانواده اش را با چاقو تکه تکه کرد

بسیاری از سایت ها، روایتی که سندیت آن چندان تعیین نیست را هم به عنوان یکی از منابع الهام هالووین عنوان نموده اند. این داستان به شکل گسترده ای در میان هواداران فیلم هوادار دارد. این وبسایت ها مدعی اند:

با این وجود مجله Esquire معتقد است این داستان بیش از آنکه واقعیت داشته باشد، از جمله داستان هایی است که توسط هواداران فیلم خلق شده است. Esquire می گوید آنالیز هایش نشان می دهند اساسا شخصی به نام استنلی استیرز که زندگی اش چنین داستانی داشته باشد وجود خارجی نداشته؛ روایتی که به نظر معتبرتر از روایت سایت های دیگر می رسد.

کارپنتر در بخشی از مصاحبه خود نیز به فیلم سینمایی دنیای غرب (Westworld) محصول سال 1973 اشاره می نماید و می گوید از شخصیت یول برینر در این فیلم سینمایی هم الهام گرفته است. به گفته کارگردان هالووین گرچه او می خواسته قاتل، شخصیتی انسانی داشته باشد اما بیش از انسان قصد داشته او را شبیه به یک نیروی توقف ناپذیر و انکارناپذیر جلوه دهد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 5419

به "هالووین؛ نگاهی به ریشه های یک فیلم ترسناک جریان ساز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هالووین؛ نگاهی به ریشه های یک فیلم ترسناک جریان ساز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید