هشدار وقوع سیلاب در برخی استان ها، بارش برف ادامه دارد

به گزارش مجله سرگرمی، ضییان گفت: باتوجه به شدت بارش در برخی استان ها، احتمال وقوع سیلاب وجود دارد.

هشدار وقوع سیلاب در برخی استان ها، بارش برف ادامه دارد

صادق ضیاییان مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در گفت وگو با خبرنگار ، درباره آخرین شرایط آب و هوای کشور اظهار کرد: طی 24 ساعت گذشته در برخی نقاط استان های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، قزوین، البرز وتهران بارش برف داشتیم و بنابرگزارش های اخیر از ایستگاه نطنز استان اصفهان بارش برف گزارش شده است.

وی افزود: بنابر نفوذ هوای سرد و اطلاعیه و اخباری که از هفته گذشته صادر شده است، دمای هوا از روز گذشته از نیمه شمالی کشور کاهش و بتدریج به استان های مرکزی و جنوب غرب کشیده شده است.

ضیاییان از استمرار بارش باران طی روز های آینده در اغلب استان ها خبر داد و گفت: عمده بارش ها طی روز های آینده در استان های واقع در مرکز کشور به سمت جنوب غرب و بخش هایی از نیمه غربی و مرکزی خواهد بود، اما شدت بارش برای روز یکشنبه به استان های کهگیلویه و بویر احمد، چهار محال و بختیاری، فارس، بوشهر و بخش هایی از استان خوزستان محدود می شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه طی روز های آینده در استان های اصفهان، مرکزی، همدان و سمنان شاهد بارش برف خواهیم بود، اعلام نمود: براساس نقشه های هواشناسی، طی روز سه شنبه کماکان بارش در تهران، البرز، سمنان، اصفهان، فارس، بوشهر، بخش هایی از استان کرمان، بسیاری از استان های واقع در مرکز و سواحل دریای خزر شاهد خواهیم بود و بتدریج روز چهارشنبه کل نیمه غربی کشور همچون استان های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و گلستان درگیر بارش هستند.

وی با بیان اینکه روز پنج شنبه سامانه بارشی از کشور خارج می شوند، گفت: روز پنج شنبه بارش خفیف در استان خراسان ها و بارش شدید در استان هایساحلی دریای خزر خواهیم داشت و از مابقی استان ها بتدریج خارج می شود.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از احتمال وقوع سیلاب در برخی استان ها خبر داد و گفت: روز های یکشنبه و سه شنبه به سبب بارش باران در استان های چهار محال و بختیاری، فارس، بوشهر و بخشی از خوزستان به سبب بالاآمدن آب رودخانه ها احتمال آب گرفتگی معابر و وقوع سیلاب وجود دارد.

ضیاییان در انتها درباره آخرین شرایط آب و هوای تهران شرح داد: فردا بارش در استان تهران به صورت پراکنده ادامه خواهد داشت و روز دوشنبه بارش در سطح تهران به صورت برف خواهد بود، ضمن آنکه دمای تهران نسبت به روز پنج شنبه و جمعه 10 درجه کاهش داشته است به طوریکه انتظار می رود دمای حداقل تهران در روز های آینده به منفی 2 و حداکثر 4 تا 6 درجه سانتی گراد برسد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 60288

به "هشدار وقوع سیلاب در برخی استان ها، بارش برف ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار وقوع سیلاب در برخی استان ها، بارش برف ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید