کنترل مسیرهای ورودی به کهگیلویه و بویراحمد تشدید گردد

به گزارش مجله سرگرمی، استاندار کهگیلویه وبویراحمد بر ضرورت تشدید کنترل تمامی مسیرهای ورودی و جاده های اصلی به استان و همچنین نظارت دقیق و مستمر در این زمینه برای جلوگیری از ورود مسافران و گردشگران تاکید نمود.

کنترل مسیرهای ورودی به کهگیلویه و بویراحمد تشدید گردد

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، حسین کلانتری عصر روز یکشنبه 18 اسفندماه 1398، در بازدید سرزده از ایستگاه های غربالگری ویروس کرونا در محورهای یاسوج- شیراز و یاسوج - اصفهان، از همه هموطنان خواست که برای حفظ سلامتی خود و جلوگیری از گسترش ویروس کرونا به کهگیلویه وبویراحمد سفر ننمایند.

کلانتری اظهار داشت: براساس مصوبات قبلی در ستاد مقابله با کرونا در استان از آنجایی که هتل ها، اقامتگاه ها، مراکز گردشگری و توریستی و اماکن آموزشی از پذیرش هرگونه مسافری خودداری می نمایند بنابراین از پذیرش خودروهایی که سرنشین آنها غیر بومی بوده و دارای پلاک مربوط به استان های درگیر کروناست، ممانعت می گردد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد اضافه کرد: خودروهایی که دارای سرنشین های بومی هستند پس از انجام معاینه اولیه در صورت عدم وجود علائم بیماری مجوز ورود به استان را می گیرند و کسانی که تست آنها مثبت اعلام گردد قرنطینه خواهندشد.

وی تاکید نمود: افراد مبتلا به ویروس کرونا به طور حتم در مکان های تعیین شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی به مدت 2 هفته قرنطینه می شوند و پس از سپری شدن این مدت در صورت تایید سلامت آنان از سوی دانشگاه مجوز ورود آنها به استان صادر می گردد.

وی همچنین به مسئولان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و ستاد مدیریت و مقابله با کرونا در استان ماموریت داد که نیازهای ضروری از جمله میزان کیت های آزمایشگاهی و تب سنج برای ایستگاه های غربالگری در محورهای مورد نظر را در اسرع وقت احصا تا پیگیری ها و اقدام لازم برای تامین این امکانات در کوتاهترین زمان ممکن انجام گردد.

کلانتری ادامه داد: البته رایزنی ها و قول های لازم در این راستا از بعضی نهادها و سازمان های غیردولتی همچون سازمان تامین اجتماعی کشور و خود وزارت بهداشت اجرا شده که با برآورد دقیق نیازها در این راستا اقدام خوهد شد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد همچنین با اشاره به تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در استان به 9 مورد نیز گفت: اگر چه استان همچنان در این زمینه تک رقمی است و جزو مناطق پاک محسوب می گردد اما با توجه به سیرصعودی این بیماری و خطر گسترش روزافزون آن باید تمامی تدابیر و تمهیدات لازم بویژه در جاده های اصلی و جلوگیری از ورود مسافران از دیگر استان های درگیر به این استان با قوت و جدیدت ادامه یابد.

براساس یافته های جدید آزمایشگاهی شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کهگیلویه وبویراحمد به 9 مورد رسیده که ظرف روز گذشته تا به امروز سه نفر اضافه شده است.

وی مردم و شهروندان را خط مقد در کنترل و پیشگگری از ویروس کرونا البته با رعایت مسایل و توصیه های دقیق بهداشتی و ایمنی از سوی مراجع ذیصلاح دانست و گفت: بدون شک در سایه همکاری، همدلی و مشارکت مردمی و رعایت اصول بهداشت فردی و پرهیز از سفرهای غیرضروری مقابله و بیرون راندن این بیماری، کار چندان سختی نخواهدبود.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اظهار داشت: تا به امروز 6 هزار و 566 نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و 194 نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت نموده اند و همچنین تعداد بهبود یافتگان به 2 هزار و 134 نفر رسیده است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 75422

به "کنترل مسیرهای ورودی به کهگیلویه و بویراحمد تشدید گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنترل مسیرهای ورودی به کهگیلویه و بویراحمد تشدید گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید