10 چیزی که افراد باهوش هرگز نمی گویند

به گزارش مجله سرگرمی، برخی کلمات و عبارات حتی اگر درست باشند و در جای مناسب خود استفاده شوند؛ شخصیت شما را بد و ضعیف جلوه می دهند.

10 چیزی که افراد باهوش هرگز نمی گویند

این عبارت ها را نباید هرگز در محل کار یا در میان جمع های رسمی و حتی گاهی اوقات محبت آمیز و خانوادگی به زبان بیاورید چون دیگر نمی توانید سیگنال های منفی آن را جمع کنید و هر فردی با ذهنیتی که از شما دارد؛ یک برداشت منفی می کند.

اگر هم بخواهید این سخن خود راتوجیح کنید؛ کار بیشتر خراب شده و شاید مجبور شوید چند عبارت نادرست دیگر بر زبان جاری کنید. این عبارت ها می توانند بیشترین صدمه و خسارت را به شخصیت، آینده شغلی، رفتار و تعامل شما با همکاران یا رئیس تان بگذارند.

مهم نیست شما چقدر باهوش هستید یا در چه دانشگاهی تحصیل کردید و الان چه سمت بزرگی دارید؛ به محض اینکه این عبارت ها را بگویید؛ از چشم همه می افتید و فورا مردم نگرش دیگری نسبت به شما پیدا خواهند کرد.

بنابراین؛ باید تمرین کنید تا هرگز این عبارت ها را نگویید و اصلا هیچگاه در ذهن و مغز شما ظاهر نشوند که بخواهند بر زبان جاری هم شوند. در این مطلب، حداقل 10 عبارت منفی که هرگز نباید گفته شوند را فهرست کردیم:

1- این روشی است که همیشه اجرا شده است

فناوری چنان به سرعت در حال تغییر است که شاید همان فردای روزی که چنین جمله ای به زبان آوردید؛ روش جدیدی اختراع شده باشد. در عصری هستیم که هر فناوری بیشتر از 6 ماه دوام نمی آورد. بنابراین، اصرار بر یک فناوری و روش می تواند شما را تنبل، تغییرناپذیر، غیر قابل انعطاف و بی انگیزه نشان دهد. همیشه روش بهتری برای انجام کارها هست.

2- تقصیر من نیست

اصلا فکر خوبی نیست که دنبال بی تقصیر جلوه دادن خود باشید. بهتر است پاسخ گو بوده و هرچند اشتباه کوچکی مرتکب شدید یا کمترین نقش را در آن داشتید؛ شرحات منطقی و روشنی بدهید و دنبال فرار یا خوب جلوه دادن خود نباشید. اجازه دهید دیگران درباره شما نتیجه گیری کنند و شما فقط سعی کنید واقعیت ها را بگویید. حتی گاهی اوقات ممکن است شما واقعا بی تقصیر باشید ولی همین که روی بی تقصیر بودن خود تاکید و اصرار کنید؛ نتیجه عکس می دهد.

3- من نمی توانم

اگر این سخن را بگویید؛ یعنی اینکه شما هیچ گاه پیروز نمی شوید و هیچ گاه نمی توانید کاری را انجام دهید. اگر واقعا نمی توانید کاری را انجام دهید زیرا مهارت های لازم برای انجام آن را ندارید؛ به دنبال راه چاره های جایگزین باشید. بگویید چه کاری می توانید انجام دهید. مثلا به جای گفتن: من نمی توانم امشب تا دیروقت بمانم بهتر است بگویید: من می توانم فردا صبح زود بیایم.

4- این عادلانه نیست

همه می دانند چیزهای زیادی در زندگی عادلانه نیست. وقتی شما می گویید این عادلانه نیست یعنی چیزهای دیگر زندگی شما عادلانه است. پس، ساده لوح و از نظر فکری نابالغ به نظر می رسید. همیشه سازنده، مثبت و رو به جلو فکر کنید و از عبارت های منفی مشابه این پرهیز کنید. اگر پروژه ای که حق شما بوده را به دیگری دادند؛ به جای گفن این عادلانه نیست بهتر است بگویید: خودم را برای انجام این پروژه آماده کرده بودم ولی حالا سعی می کنم مهارت های بیشتری کسب کنم تا بیشتر لیاقت داشته باشم.

5- این در شرح وظایف کاری من نیست

اگر رئیس شما ازتان می خواهد کاری انجام دهید که در شرح وظایف شما نیست؛ بهترین واکنش این است که سریعا آن کار را انجام دهید و بعدا با رئیس خود درباره اش صحبت کنید که آیا نیاز است شرح وظایف شغلی شما تغییر کند و مثلا به روزرسانی شود یا خیر!

6- این ممکن است ایده احمقانه ای باشد ولی می خواهم بپرسم …

این جمله نشان می دهد اعتماد به نفس ندارید و ضمن اینکه نگرش منفی در ذهن دیگران درست می کنید؛ اعتماد به نفس آن ها را هم از بین خواهید برد. اگر به ایده ای، سخنی و فکری اعتقاد ندارید یا تصور می کنید مورد خنده و استهزای دیگران قرار می گیرد؛ از بیان آن خودداری کنید.

7- من سعی خواهم کرد

شما باید طوری حرف بزنید که نشان بدهد اگر بخواهید؛ می توانید کاری را محکم تا آخرش انجام دهید. اینکه بگویید من سعی خود را خواهم کرد؛ یعنی از همین ابتدا اعتقادی به کار و نتیجه اش ندارید یا برای شما اهمیت ندارد. گفتن این سخن در یک جلسه کاری یا به رئیس تان می تواند شما را ضعیف، کوچک و حقیر نشان بدهد.

8- ممکن است یک دقیقه طول بکشد

نشان می دهد شما عجله دارید یا در کار خود به اندازه کافی تبحر و تجربه ندارید. اگر به هر دلیلی، این کار بیشتر از 60 ثانیه طول بکشد؛ شما سرزنش می شوید یا خودتان گرفتار عذاب وجدان و ناراحتی خواهید شد. هوشمندانه سخن گفتن این است که همیشه کمترین احتمالات را هم در نظر بگیرید و زمان معینی برای کاری معین نکنید. اگر زودتر انجام شد؛ این موفقیت و پیروز به نام شما نوشته می شود.

9- من از این کار متنفرم

آخرین و بدترین چیزی که هر کسی انتظار دارد در محل کارش بشنود؛ این است که کسی بگوید از کارش متنفر است. مدیران و کارفرماها سریعا سعی می کنند افرادی که از کارشان متنفر هستند و باعث کاهش روحیه و اعتماد به نفس دیگران می شوند را از تیم خارج کرده و فرد دیگری جایگزین کنند.

10- او تنبل، بی کفایت و احمق است

حتی اگر همه این صفت ها درباره یک همکار درست باشند؛ قطعا همه از قبل می دانند و نیازی به زبان آوردن یا تاکید روی آن ها نیست. گفتن این صفت ها درباره یک همکار، بیشتر از آنکه به او صدمه بزند و بی کفایتی اش را ثابت کند؛ شما را بی ادب، بی اخلاق، ناتوان و دارای رفتارهای زننده و زشت نشان می دهد. گفتن این ها عین گل به خودی است و هیچ چیزی عایدتان نمی شود.

اگر می خواهید فردی باهوش باشید و همیشه جذاب به نظر برسید؛ خواندن دو مطلب زیر سایت قندان را هم از دست ندهید:

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: زندگی امروز
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 57314

به "10 چیزی که افراد باهوش هرگز نمی گویند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 چیزی که افراد باهوش هرگز نمی گویند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید