5جی و گوشی تاشو: 2 تحول بزرگ در بزرگ ترین کنفرانس جهانی موبایل

به گزارش مجله سرگرمی، هرسال معروف ترین برندهای موبایل در بارسلونای اسپانیا گرد هم می آیند تا جدیدترین فناوری های حوزه سخت افزار، شبکه و گوشی های جدید را معرفی نموده و برای آینده شبکه های موبایل برنامه ریزی نمایند.

5جی و گوشی تاشو: 2 تحول بزرگ در بزرگ ترین کنفرانس جهانی موبایل

به گزارش خبرنگاران، در رخداد MWC 2019 به دو تِرِند بیشتر پرداخته خواهد شد: فناوری 5G و گوشی های تاشو.

سه کمپانی مطرح در حوزه 5جی به نام های هوآوی، اریکسون و نوکیا، هر سه در کنفرانس جهانی موبایل بارسلونا حضور دارند تا بتوانند با ارائه شبکه های رونمایی شده در این حوزه، قراردادهای جدید مخابراتی با اپراتورها ببندند.

در MWC فناوری 4G رونمایی شد و با قراردادهای جدیدی که بسته شد، روند رشد شبکه های مخابراتی بر بستر موبایل افزایش یافت.

سال جاری نیز قرار است در مرکز نمایشگاهی فیرا گران نمایندگان اپراتورهای مخابراتی با توسعه دهندگان فناوری 5 جی ملاقات نموده تا قراردادهای جدید ببندند.

هرچند کمپانی های آمریکایی به دستور ترامپ از بستن قرارداد با هوآوی منع شده اند، اما این مسدودسازی به نفع نوکیا و اریکسون است تا بتوانند قراردادهای جدید منعقد نمایند.

چین و کره در فناوری 5جی از نوکیا و اریکسون قدرتمندتر ظاهر شد و به همین خاطر ممکن است دستور ترامپ در نهایت منجر به کندی روند توسعه 5جی در آمریکا گردد.

اما در حوزه سخت افزار موبایل، پیش از MWC شاهد رونمایی سامسونگ از گلکسی فولد بودیم. گوشی تاشوی 1980 دلاری با 12 گیگ رم و 1 ترابایت حافظه از بسیاری از تبلت ها و لپ تاپ ها سریع تر خود را نشان می دهد و هرچند گران است، اما جایگزین لپ تاپ خواهد بود.

فناوری نمایشگر تاشو به عنوان ترند میان سازندگان سخت افزاری پذیرفته شده و امروز 24 فوریه قرار است هوآوی نیز از اولین گوشی تاشوی خود در MWC (قبل از آغاز رسمی کنفرانس جهانی موبایل که از فردا آغاز می گردد) رونمایی کند.

شائومی/ شیائومی نیز به جمع سازندگان پیوسته تا موضوع گوشی های تاشو را جلو ببرد.

(لازم به ذکر است کمپانی چینی Rorole در نمایشگاه لاس وگاس اولین گوشی تاشو، Flexpai را به نام خود رونمای نموده و به ثبت رساند.)

به هرحال سال جاری در کنفرانس جهانی موبایل بارسلونا، شاهد دو تحول 5جی در بخش فناوری و رونمایی از گوشی تاشو خواهیم بود.

5656

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 13401

به "5جی و گوشی تاشو: 2 تحول بزرگ در بزرگ ترین کنفرانس جهانی موبایل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5جی و گوشی تاشو: 2 تحول بزرگ در بزرگ ترین کنفرانس جهانی موبایل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید