شروع مهاجرت پرندگان به آذربایجان غربی، شناسایی گونه جدید پرنده

به گزارش مجله سرگرمی، امید یوسفی در مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه آذربایجان غربی دارای 60 تالاب و روخانه فصلی و دایمی است که هر سال میزبان هزاران پرنده مهاجر از نقاط مختلف دنیاست اضافه نمود: آذربایجان غربی از استانهایی است که در مسیر مهاجرت پرندگان قرار گرفته است.

شروع مهاجرت پرندگان به آذربایجان غربی، شناسایی گونه جدید پرنده

وی با اشاره به بارشهای مناسب بهاره در استان بیان کرد: سال جاری با توجه به بهبود نسبی و شرایط مساعد تالابهای استان پیش بینی می گردد میزان مهاجرت پرندگان به استان جهت زمستان گذاری نسبت به سال گذشته 20 درصد رشد داشته باشد.

یوسفی ادامه داد: از پیش بینی مهاجرت 130 الی 140هزار قطعه پرنده جهت زمستان گذارنی به تالاب های استان اطلاع داد و افزود: سال جاری چند گونه جدید پرنده از جمله شاهین و هوبره در سطح استان شناسایی گردیده که دنبال ثبت آنها هستیم.

رئیس اداره حیات وحش حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی افزود: سال جاری در زمینه ممنوعیت شکار و نیز کشف شکارهای غیرمجاز اقدامات خوبی انجام گردیده که با توجه به شروع مهاجرت پرندگان این امر تشدید می گردد.

وی با اشاره به اینکه 514 گونه پرنده در کشور شناسایی گردیده که 286 گونه آن در این استان زیست می نمایند گفت: 55 درصد گونه های پرندگان کشور در آذربایجان غربی زیست می نمایند.

در حال حاضر تالاب های استان میزبان انواع پرندگان از جمله اردک مرمری، غاز پیشانی سفید بزرگ، پرستوی دریایی کوچک، اردک سر حنایی، کاکایی سیاه، انواع مختلف آبچلیک، غاز پیشانی سفید کوچک، قوی فریادکش، باکلان، لک لک سفید، بوتیمار کوچک، کشیم کوچک، حواصیل خاکستری، اگرت بزرگ و کوچک، فلامینگوی بزرگ، آنقوت، گیلار، دم جنبانک ابلق، عقاب طلایی و مرگوس بزرگ و کوچک و... هستند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 3447

به "شروع مهاجرت پرندگان به آذربایجان غربی، شناسایی گونه جدید پرنده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع مهاجرت پرندگان به آذربایجان غربی، شناسایی گونه جدید پرنده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید