مبینا علی نسب تنها نماینده بانوان ایران در مسابقات شطرنج قهرمانی دنیا، خادم الشریعه اعزام نشد

به گزارش مجله سرگرمی، رییس فدراسیون شطرنج می گوید که مبینا علی نسب به واسطه قهرمانی در مسابقات زون غرب آسیا راهی مسابقات قهرمانی دنیا روسیه خواهد شد.

مبینا علی نسب تنها نماینده بانوان ایران در مسابقات شطرنج قهرمانی دنیا، خادم الشریعه اعزام نشد

مهرداد پهلوان زاده در گفت و گو با خبرنگاران، در مورد قبول یا رد استعفای دبیر فدراسیونش اظهار کرد: هنوز به نتیجه ای نرسیدیم. به زودی در همین چند روز آینده نظر خود را اعلام خواهیم کرد. در مورد جایگزین نیز تا استعفا نهایی نگردد نمی توانم صحبتی کنم.

رییس فدراسیون شطرنج در ادامه در پاسخ به این سوال که ایران در رقابت های قهرمانی دنیا بانوان روسیه چند نماینده دارد گفت: مبینا علی نسب در رقابت های زون غرب آسیا به قهرمانی رسید وسارا سادات خادم الشریعه دوم شد. بنابراین تنها علی نسب عازم مسابقات روسیه خواهد شد. شادی پریدر نایب رییس بانوان نیز به عنوان مربی به این مسابقات خواهد رفت. قرعه کشی دور اول صورت گرفته و حریف مبینا در دور اول الیزابت پتز قهرمان آلمان است. ما امیدواریم که بتواند به نتیجه خوبی دست یابد.

وی در ادامه در مورد روند برگزاری مسابقات قهرمانی دنیا بانوان روسیه گفت: این مسابقات همانند مسابقات قهرمانی دنیا بانوان که 2 سال پیش در ایران برگزار کردیم خواهد بود. هر شطرنج باز 2 بازی با حریف خود خواهد نمود و اگر هر دو بازی را ببرند به مرحله بعد راه پیدا خواهند کرد در غیر اینصورت هم حذف خواهند شد. اگر به تساوی برسند هم مسابقات نیمه سریع، برق آسا یا مرگ ناگهانی برنده را معین خواهد نمود. شطرنج بازان اگر حتی در مرحله اول هم حذف شوند 3750 دلار جایزه خواهند گرفت که این جایزه در مراحل بالاتر نیز تقریبا دو برابر خواهد شد.

پهلوان زاده گفت: پرهام مقصودلو و پویا ایدنی در مسابقات بین المللی تحت عنوان یادبود چی گورین که در سن پترزبورگ روسیه شروع می گردد شرکت خواهند کرد. سارا سادات خادم الشریعه در مسابقات فرانسه شرکت خواهند کرد که دقیق نمی دانم چه مسابقاتی است. ان شاالله بچه ها بتوانند روند رو به رشد خود را ادامه دهند و امیدواریم که در رده بندی جدید فدراسیون دنیای شطرنج در اول نوامبر ان شاءالله یک رده دیگر صعود نمایند و به رده 26 دنیا برسند. احتمال این صعود بسیار زیاد است.

به گزارش خبرنگاران، مسابقات شطرنج قهرمانی بانوان دنیا 2018 از 11 آبان ماه تا 2 آذر به میزبانی روسیه در شهر خانتی مانسیسک برگزار خواهد شد. 64 شطرنج باز به صورت تک حذفی با هم رقابت می نمایند و علی نسب تنها نماینده ایران در این مسابقات خواهد بود.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 5338

به "مبینا علی نسب تنها نماینده بانوان ایران در مسابقات شطرنج قهرمانی دنیا، خادم الشریعه اعزام نشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مبینا علی نسب تنها نماینده بانوان ایران در مسابقات شطرنج قهرمانی دنیا، خادم الشریعه اعزام نشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید