انتشار رمان هایی از ارسطویی، نوبخت و قائمی

به گزارش مجله سرگرمی، رمان های ولی دیوانه وار.. از شیوا ارسطویی، کمی مایل به سرخ از فرشته نوبخت و غاب؛ نامه هایی به کرت کوبین از زکریا قائمی به تازگی راهی بازار گردیده است.

انتشار رمان هایی از ارسطویی، نوبخت و قائمی

به گزارش خبرنگاران، رمان ولی دیوانه وار... نوشته شیوا ارسطویی در 147 صفحه با شمارگان 1000 نسخه و قیمت 16هزار تومان در نشر چشمه منتشر گردیده است.

در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: جدیدترین رمان شیوا ارسطویی در عین این که یکی از تکنیکی ترین نوشته های این نویسنده شناخته گردیده محسوب می گردد، از جمله آثاری است که می تواند مخاطب های زیادی را همراه خود کند. زبان قصه گو و استفاده از ریتمی سریع و در عین حال تداعی های هوشمندانه، رمان ولی دیوانه وار... را به یکی از آثار مهم این داستان نویس تبدیل نموده است. از سویی دیگر هویت راوی در این رمان، در تقابل با دوره های مختلف تاریخی روایت می گردد. شیوا ارسطویی رمانی نوشته است که روایت های آن گره خورده با تاریخ معاصر. رمان پیوندی است بین هویت درونِ راوی با سایه ها و نجواهایی که بیرون از او در حال گسترده کردن خود هستند.

همچنین رمان کمی مایل به سرخ نوشته فرشته نوبخت در 121 صفحه با شمارگان 700 نسخه و قیمت 14 هزار تومان در نشر یادگردیده در دسترس مخاطبان ادبیات داستانی قرار گرفته است.

در نوشته پشت جلد کتاب می خوانیم: کمی مایل به سرخ رمانی است با محوریت یک زنِ جوان که باید با واقعیت هایی روبرو گردد که مدت ها پنهان یا مستتر بوده است. قصه از یک حادثه مهم آغاز می گردد. زنی روزنامه نگار تصادف شدیدی می نماید و چیزی نزدیک سه ماه به کما فرو می رود. بعدِ بیدار شدن و گذر از مرزِ باریکِ مرگ و زندگی به تدریج درمی یابیم که او چه گذشته ای داشته است و چه حفره هایی در زندگی اش وجود دارد. از سویی او می خواهد با خواندن روزنامه ها و کتاب های منتشرگردیده در سه ماه غیبتش دریابد چه اتفاق هایی افتاده. ماجراهایی که بعضی آدم ها را عوض نموده و برخی دیگر را غریبه، و در مجموع روندی را رقم زده است که باید کشف گردد... کمی مایل به سرخ رمان خوش ضرب آهنگی است با فضاهایی متفاوت. نوبخت از دیالوگ بسیار ستفاده نموده است و همچنین از برش های ظریفی، و کوشش داشته رمانی بنویسد که در آن بتوان به لایه های شخصیتی متناقض آدم هایی پی برد که انگار بعد از بازآمدن از مرگ قهرمان اصلی، بیشتر از گذشته باید روایت شوند. و این مثل گگرددن جعبه پاندوراست...

دیگر رمان منتشرگردیده در نشر چشمه، کتاب غاب؛ نامه هایی به کرت کوبین نوشته زکریا قائمی است که در 97 صفحه با شمارگان 500 نسخه و قیمت 11هزار تومان عرضه گردیده است.

در پشت جلد کتاب نوشته گردیده است: تازه ترین کتاب زکریا قائمی نشان از روایت هایی برآمده از اضطراب های وجودی اش دارد. نویسنده رمان تحسی گردیده تجریش باز هم قصه یک پرسه زن را نوشته است که در خیابان ها می چرخد و موسیقی گوش می نماید و با دنیا در حال گپ و گفت است... قهرمان قائمی مرد جوانی است عاصی که با ماشینش مسافرکشی می نماید. اوبرای این کار شأنی هویت ساز قایل است و از این پرسه زنی حظ می برد. روزی زن جوانی مسافرش می گردد و این آشنایی چنان پیش می رود که زن به او اعتماد می نماید و مشتری دائمی اش می گردد... کتاب آغازی روایی و لحنی خطابی دارد، که به صورت نامه ای بلند نوشته گردیده است. این مسافرکش شیفته موسیقی، ادبیات و البته فلسفه در سایه این اتفاق خودش را بازمی یابد، و درک می نماید که گریختن از گذشته و دیگری کار راحتی نیست. قائمی رمانی نوشته که در آن آدم ها خود را در نقابی از دیالوگ و تردید به دنیا پنهان نموده اند و ناگهان جنونی آنی وامی داردشان تا از پرده بیرون بیایند و نشان بدهند که روزگار را چگونه رقم خواهند زد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 2729

به "انتشار رمان هایی از ارسطویی، نوبخت و قائمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار رمان هایی از ارسطویی، نوبخت و قائمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید