برای کبدی جوانان برنامه داریم، می خواهیم سکوی بین المللی کسب کنیم

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، عباس اورسجی رئیس فدراسیون کبدی در نشست خبری که امروز شنبه در محل این فدراسیون برگزار گردید در خصوص برگزاری نخستین دوره رقابت های قهرمانی جوانان دنیا به میزبانی کیش (17تا 25 آبان ماه) شرح داد.

برای کبدی جوانان برنامه داریم، می خواهیم سکوی بین المللی کسب کنیم

وی گفت: کبدی پس از سال ها از شروع به کار به عنوان انجمن، رشد چشمگیری داشته است. طی این سال ها همیشه در میادین مختلف کبدی کاران ایران مدال آور بودند اما همیشه مقابل هند بازنده بودند.

وی ادامه داد: ساختار کبدی در هند بسیار با قدمت است، این رشته در هند ریشه ای عمیق دارد با این حال با کوشش و پشتکار مربیان ایران، ما در بازی های آسیایی پیروز به کسب دو مدال طلا شدیم.

رئیس فدراسیون کبدی با ابراز امیدواری از المپیکی شدن این رشته گفت: اگر قرار باشد روزی یک رشته تیمی در المپیک مدال آور گردد، آن رشته کبدی خواهد بود. به این موضوع بسیار امیدوار هستیم به خصوص با برنامه ریزی ها و رایزنی های بین المللی که برای توسعه فعالیت های خود داریم.

اورسجی به میزبانی ایران در نخستین دوره مسابقات کبدی قهرمانی دنیا اشاره و گفت: این رقابت ها در کیش برگزار می گردد، امیدوارم بتوانیم میزبان شایسته ای باشیم و صاحب سکوی بین المللی هم شویم.

وی با بیان اینکه فدراسیون کبدی نیم نگاهی جدی به کرسی های بین المللی دارد، توضیح داد: در حال حاضر پست نایب رئیسی دنیا را داریم که البته یک پست فرمایشی است و خیلی تفیض اختیار ندارد، باید پست های بهتر و تاثیرگذارتری داشته باشیم.

اورسجی در ادامه و در پاسخ به پرسش خبرنگاران در مورد برنامه فدراسیون کبدی برای سرمایه گذاری روی ورزشکاران رده سنی پایه گفت: قطعا واقف هستیم اگر تمرکز روی تیم ملی بزرگسالان باشد، آینده نخواهیم داشت. ما برای جوانان برنامه داریم به گونه ای که با قاطعیت می گویم80 - 70 درصد ترکیب تیم ملی برای سال های بعد از همین تیم جوانان خواهد بود.

وی توضیح داد: برای جوانان هر سه ماه یکبار اردو داریم. برای آموزش کبدی در مناطق مختلف هم برنامه داریم، در این زمینه کشور را به 8 منطقه تقسیم کردیم تا بر اساس آن برنامه های خود را دنبال کنیم.

رئیس فدراسیون کبدی در مورد موضوع المپیکی شدن این رشته گفت: بعید است این موضوع برای المپیک توکیو به نتیجه برسد اما فکر می کنم هند برای المپیک 2028 درخواست میزبانی داده است، اگر این اتفاق بیفتد قطعا برای آن دوره کبدی وارد المپیک می گردد.

اورسجی در مورد حمایت های وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بعد از پیروزیت ملی پوشان کبدی در اندونزی گفت: حمایت ها همیشه است، وزیر ورزش و اقای صالحی امیری همیشه پیگیر وضعیت این رشته بوده و هستند. وزیر ورزش همچنین با درخواست ما برای در اختیار داشتن یک فضا ویژه کبدی موافقت نموده است، در استادیوم آزادی این فضا در اختیار ما گذاشته اما به دنبال این هستیم در فضایی بهتر این فضا را داشته باشیم.

وی در مورد قول پرداخت پاداش به بازیکنان در صورت قهرمانی در بازی های آسیایی گفت: من در جریان اردوها دیدم خانم ها با انگیزه کار می نمایند و حیفم امد که به آنها روحیه ندهم و گفتم در صورت قهرمانی 10 سکه می دهم اما نگفتیم چه سکه ای می دهیم. آن موقع سکه یک میلیون بود نه 5 میلیون! 10 سکه خیلی مبلغ بالایی است. قرار است جشنی برگزار کنیم و از چند ارگان نیز در بحث منابع اقتصادی قول گرفتیم و کمکی به خانم ها و اقایان خواهیم داشت .

رئیس فدراسیون کبدی در مورد توسعه کبدی در کشور گفت: از تک بعدی بودن رشته خارج شدیم و آذربایجان غربی و همدان و مازندران در کشور پیروز بودند و این رشته مختص به یک یا دو شهر نیست و با عدالت در کشور ت سعه یافته است و تبعیض وجود ندارد.

وی در مورد برنامه ریزی برای جلوگیری از تکرار اتفاقات مسابقات قهرمانی آسیا در گرگان گفت: کارهای اجرایی احتیاج به مراقبت ویژه دارد. ما برنامه ریزی ها را کردیم ولی اتفاقات قتبل پیش بینی نیست و گاهی شیطنت هایی از طرف بعضی انجام نی گردد. می توانست آن فرد عکس را منتشر نکند و در آن شرایط کشور آن حاشیه را درست نمی کرد و نباید با دست خودمان تیشه به ریشه کشور بزنیم.

اورسجی در مورد برگزاری مسابقات جوانان دنیا در بخش بانوان گفت: مالزی برای مسابقات دختران اعلام میزبانی نموده ولی نه مکتوب به فدراسیون دنیای اعلام نموده و نه تاریخ گفته است. احتمالا تا شش ماه اینده در بخش بانوان مسابقات برگزار می گردد.

وی در مورد تعداد تیم های شرکت نماینده در مسابقات دنیای کیش گفت:24 کشور را دعوت کردیم البته می توانستیم 40 کشور را دعوت کنیم اما در بحث فنی ان رشد فنی وجود نداشت و سطح کیفی مسابقات پایین می امد از کشورهایی دعوت کردیم که در کبدی قدمت داشته باشند بعلاوه هزینه زیادی به کشور تحمیل نگردد. فدراسیون دنیای خواست بلیط از طرف ایران باشد ولی با توجه به نایب رئیسی من در فدراسیون دنیای، زیر بار نرفتیم و فقط هزینه حضور داوران را پرداخت می کنیم. اگر تیم ها از تهران به کیش بروند مسئله ترانسفر را تقبل کردیم. 16 کشور برای حضور در کیش اعلام آمادگی کردند و بعضی از کشورها دنبال آفرهایی هستند که به مسابقات بیایند و محتمل است تعداد تیم ها به 20 کشور برسد. ما در کوششیم تا از 5 قاره حداقل یک کشور در مسابقات باشد تا وقتی از شورای المپیک درخواست حضور در المپیک را می کنیم بگوییم این رشته در تمام قاره ها فراگیر است . این مسابقات از 18 تا 25 آبان ماه برگزار می گردد.

رئیس فدراسیون کبدی در مورد موضوع بدهی اقتصادیاتی گفت: خداراشکر جزو فدراسیون هایی هستیم که عملکردمان در سال 97 در مباحث اقتصادی مطلوب بود و در بحث اقتصادیاتی مبلغ 12 میلیون بدهی داشتیم که پرداخت کردیم. خداراشکر هیچ بدهی به جایی نداریم .

اورسجی تاکید نمود: برای اعزام لژیونرها به لیگ ستارگان خیلی برنامه نداشتیم و تنها منبع انها فدراسیون بود و ما هر سال 6 بازیکن را فقط اعزام می کردیم. من در تمام ایام عید را وقت گذاشتم و تعداد لژیونرها را افزایش دادیم و به 16 نفر رساندیم . شاخص و چارچوب را مشخص کردیم تا حق کسی از بین برود. در هیات رییسه مصوب کردیم 8 تا 9 درصد مبالغ را به فدراسیون بدهند که برای آن هم چارچوب مشخص کردیم تا در بحث توسعه کبدی هزینه گردد.

به گزارش خبرنگاران، مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این نشست خبری در مورد میزبانی کیش برای مسابقات قهرمانی جوانان دنیا گفت: جزیره کیش به برکت زحمات همه مسئولان در دولت های مختلف به ظرفیتی مناسب برای ورزش تبدیل شده است.

وی اضافه نمود: بیش از 46 هزار متر فضای مسقف و 140 هزار فضای باز برای ورزش داریم، جزیره کیش همچنین ظرفیت لازم برای اقامت را هم دارا است.

مظفری به نشست امروز خود با مهدی تاج و تفاهم نامه همکاری امضا شده با فدراسیون فوتبال اشاره نمود و گفت: آماده هستیم تا میزبانی شایسته ای برای مسابقات دنیای داشته باشیم.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 40486

به "برای کبدی جوانان برنامه داریم، می خواهیم سکوی بین المللی کسب کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای کبدی جوانان برنامه داریم، می خواهیم سکوی بین المللی کسب کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید