جزئیات مسابقه استعدادیابی جدید شبکه 3

به گزارش مجله سرگرمی، امیرحسین اسدی داور برنامه میدون از جزئیات ثبت نام در این مسابقه و همچنین سرمایه گذاری برای برگزیدگان این مسابقه تلویزیونی سخن گفت.

جزئیات مسابقه استعدادیابی جدید شبکه 3

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، امیرحسین اسدی از داوران مسابقه استعدادیابی شغلی میدون در مصاحبه با مهر، در مورد این رقابت تلویزیونی گفت: در تمام جهان برنامه هایی وجود دارد تا کسانی که دارای محصول، ایده و تیم هستند طرح خودشان را ارائه نمایند و با جذب سرمایه، کسب و کار خود را راه اندازی نمایند .

وی ادامه داد: چنین برنامه هایی در بسیاری از کشورها حتی افغانستان پیاده می گردد. برنامه ای مثل میدون می تواند فضای کسب و کار و اشتغال کشور را تغییر بدهد و می تواند طلایه دار راهنمایی جوانان کشور به سمت راه اندازی کار، خوداشتغالی و کارآفرینی باشد. از طرفی این موضوع ارزشمندی است که به کشور ما یاری می نماید تا جهت توسعه، کسب و کار و اشتغال خود را طی کند و ادامه بدهد .

اسدی پیرامون ساز و کار شرکت در این برنامه مطرح نمود: با توجه به فراخوانی که از تلویزیون پخش شد یک طرح کسب و کار در برنامه میدون تهیه شده است، جوانان و تیم هایی که دارای ایده و محصول هستند، ثبت نام نموده و طرح خود را بارگذاری می نمایند و کمیته پذیرش اولیه، طرح کسب و کار شرکت نمایندگان را آنالیز می نماید. چنانچه از استانداردهای اولیه برخوردار باشد، با شرکت نمایندگان تماس حاصل می گردد و در یک برنامه اجرایی نمونه اولیه کار خود را ارائه می نمایند. نهایتا اگر تایید گردد، یک کارشناس همراه تیم قرار می گیرد و راهنمای آغاز کار می گردد .

تفاوت مسابقات استعدادیابی میدون و عصر جدید

این کارشناس در مورد تمایزات این برنامه تخصصی با مسابقه استعدادیابی نظیر عصر جدید شرح داد: استقبال از مبحث کارآفرینی در مقایسه با عصر جدید قطعا کمتر خواهد بود و از طرفی عصر جدید یک برنامه عمومی و سرگرمی بود و هدف آن برنامه مشخصا استعدادیابی نبود، بلکه شاید نشان دادن استعدادها، ایجاد موج، شعف اجتماعی و بروز استعداد و توانایی بود .

اسدی اضافه کرد: برنامه میدون نگاهی تخصصی دارد اما کوشش می نماید جهت کسب و کار را در کشور توسعه دهد تا جوانان به سمت توسعه کسب و کار و خوداشتغالی حرکت نمایند و خودشان وارد میدان شوند و در نهایت فضای کسب و کار را در دل جامعه توسعه دهد .

معاون پژوهشی پیشین دانشکده فناوری اطلاعات دانشگاه شریف درخصوص پیش بینی از استقبال مخاطبان از میدون مطرح نمود: ما بر این امیدیم این برنامه هم مورد استقبال قرار می گیرد. چرا که داستان های کارآفرینان شنیدنی است. در تمام جهان کتاب هایی که کارآفرینان از زندگی خود نوشته اند فروش بالایی دارند حتی فیلمی که از زندگی کارآفرینان ساخته می گردد هم با استقبال روبرو می گردد .

سرمایه گذاری برای برگزیدگان میدون

این داور برنامه میدون اظهار کرد: جوانان و تیم هایی که در برنامه حضور پیدا می نمایند، اگر نظر هیئت داوران را جلب نمایند و سکه ها را از آنها دریافت نمایند، از سرمایه گذاری سرمایه گذاران بهره مند می شوند. در هر برنامه از صاحبان صندوق های خطرپذیر دعوت شده است تا تیم ها و طرح ها را ببینند و بر طبق طرح هایی که ارائه شده و ویژگی تیم ها سرمایه گذاری انجام دهند. بهترین مدل برای یاری به سرمایه گذاری این است که سرمایه گذار خودش با طرح کسب و کار شریک گردد و با هم این کار را انجام دهند. لذا یکی از جوایز برنامه میدون تامین سرمایه مورد احتیاج برای راه اندازی یک سرمایه گذار برای یک جوان در ایران زمین است .

این کارشناس کسب و کار نوین بیان نمود: استعدادیابی کارآفرینی به صورت علمی از بچه ها، نوجوانان و سنین پایه آغاز می گردد. در این سنین ویژگی شخصیتی آنها را بر طبق یکسری مصاحبه ها آنالیز می نمایند و فاز توانمندسازی و بروز این استعداد و ظاهر کردن آن در یک پروسه چند ماهه عملیاتی می گردد. این فرآیند در کشور ما کمتر انجام می گردد. میدون امیدوار است با تمرکز روی این موضوع جامعه را به این سمت بیاورد و جوانان فعال را وارد این حوزه کند تا خودشان توانمندی خود را عملیاتی نموده و بروز و توسعه دهند .

وی در خاتمه بیان نمود: جهانی امروز جهانیی است که می گویند خلاقیت آموختنی است و ذاتی نیست. حتی بعضی دانشمندان می گویند استعداد هم با ممارست می تواند تقویت گردد و رشد کند. امیدواریم همین شعار را در برنامه میدون عملیاتی کنیم که استعداد کارآفرینان آموختنی است و میدون طلایه دار آموزش استعدادِ کارآفرینان گردد. همه ما درصدی از استعداد را داریم. حتی اگر استعداد کمتری در کار آفرینی داریم، می توانیم با تمرین و کوشش این استعداد را تقویت کنیم .

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 45336

به "جزئیات مسابقه استعدادیابی جدید شبکه 3" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات مسابقه استعدادیابی جدید شبکه 3"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید