خبرنگاران کمبود ماسک برای پرستاران و کادر پزشکی خراسان شمالی

به گزارش مجله سرگرمی، بجنورد- خبرنگاران- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: هجوم بالای مردم برای خرید ماسک و سوء استفاده دلالان باعث کمبود این کالای بهداشتی در استان و حتی برای پرستاران و کادر پزشکی شده است.

خبرنگاران کمبود ماسک برای پرستاران و کادر پزشکی خراسان شمالی

سید احمد هاشمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با اشاره به کمبود ماسک برای پرستاران بیمارستان های این استان که در روبروه با بیماران قرار دارند، گفت: تمام تلاش خود را به کار بسته ایم تا نیروهای بیمارستانی بدون ماسک نمانند.

وی با اشاره به وجود مشکلاتی برای خرید ماسک در استان اضافه کرد: حتی حاضریم این کالا را با قیمت خیلی بالا خریداری کنیم اما، با توجه به خرید بیش از اندازه مردم هم اینک در استان با کمبود روبرو هستیم.

هاشمی با بیان اینکه مصرف ماسک در استان با شیوع ویروس کرونا به بیش از سه برابر افزایش یافته، گفت: برخی افراد سودجو و بی انصاف با احتکار و گرانفروشی این قلم کالا باعث کمبود شدید آن در بازار شده اند.

هاشمی به افزایش بسیار بالای قیمت انواع ماسک در استان اشاره کرد و گفت: این در حالی است که تولید نمی تواند متناسب با مصرف باشد و در این وسط دلالان بیشترین استفاده را از این شرایط می برند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی یادآور شد: بر اساس برنامه وزارت بهداشت قرار بود بسته های اقلام بهداشتی در استان ها توزیع شود ولی با توجه به اینکه این اقلام هنوز به دست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم نرسیده نتوانستیم آنها را برای استان به میزان لازم فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: اینک این وزارتخانه تلاش می کند تا نیاز استانهای با خطر بالای شیوع ویروس را تامین کند ولی با توجه به اینکه خراسان شمالی هنوز خوشبختانه به مرحله بحران رسیده این اقلام وارد استان نشده است.

هاشمی به وجود ترس در جامعه پرستاری هم اشاره کرد و گفت: ترس از ابتلا به ویروس کرونا برای این نیروهای زحمتکش و دلسوز باعث شده تا مصرف ماسک بین آنها نیز افزایش یابد که تامین آن از توان ما خارج است.

وی از مردم استان خواست فقط در موارد نیاز تماس با فرد آلوده یا در صورتی که علائم سرفه و عطسه شدید را دارند یا از فرد بیمار مراقبت می کنند ماسک مصرف کنند تا افراد با نیاز فوری این اقلام را در دسترس داشته باشند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: ایرنا
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 74386

به "خبرنگاران کمبود ماسک برای پرستاران و کادر پزشکی خراسان شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کمبود ماسک برای پرستاران و کادر پزشکی خراسان شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید