گفت وگوی تلفنی روسای جمهور قزاقستان و چین

به گزارش مجله سرگرمی، روسای جمهور قزاقستان و چین در گفت وگوی تلفنی در خصوص ویروس کرونا و همکاری های دو کشور در زمینه های مختلف بحث و گفتگو کردند.

گفت وگوی تلفنی روسای جمهور قزاقستان و چین

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در دوشنبه، قاسم ژامرت تاکایف رئیس جمهور قزاقستان و شی جین پینگ رئیس جمهور چین در تماسی تلفنی با یکدیگر گفت وگو کردند.

بنابر گزارش پایگاه اطلاعاتی ریاست جمهوری قزاقستان، تاکایف در سخنانی از اقدامات قاطع و سازمان یافته رهبری چین برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا تشکر کرد.

وی با بیان این که تمام دنیا به پتانسیل عظیم طب چینی و حرفه ای بودن کارمندان پزشکی این کشور اذعان داشته، خطاب به همتای چینی خود گفت: به طور کلی، پکن تحت ریاست شما پتانسیل عظیمی از یک سیستم مدیریتی متمرکز و توانایی خود در حل و فصل موثر شرایط بحرانی را به نمایش گذاشت.

تاکایف با اشاره به عزم کشورش برای تداوم تقویت مشارکت استراتژیک با چین اضافه نمود: در این زمینه، اعلامیه همکاری های بلند مدت و مشارکت جامع استراتژیک میان قزاقستان و چین که در ماه سپتامبر سال گذشته در پکن به امضا رسید، از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی توضیح داد: اطمینان دارم که دقیقا اینگونه همکاری میان دو کشور همسایه با منافع اصلی مردم دو کشور مطابق بوده و ما باید همچنان کوشش کنیم تا در زمینه های مالی و بشردوستانه پروژه های قابل قبول و متقابل سودمند را ایجاد کنیم.

رئیس جمهور قزاقستان همچنین از همکاری موثر دو کشور در سازمان ملل، سازمان همکاری شانگهای و در چارچوب کنفرانس تعامل و اعتمادسازی آسیا ابراز رضایت و بر اهمیت ویژه همکاری دو طرف برای اجرای کنسپسیون جاده عظیم ابریشم در چارچوب پروژه عظیم یک کمربند، یک جاده تاکید نمود.

رئیس جمهور چین نیز به نوبه خود شیوع ویروس کرونا را برای همه کشورها آزمایش و امتحان بی سابقه عنوان نمود و گفت: پکن سهم عمده ای در مقابله با فراگیری کرونا گذاشته اما پیروزی نهایی هنوز به دست نیامده و باید اقدامات بیشتری برای از بین بردن کامل شیوع مجدد این ویروس انجام داد.

وی در ادامه از مردم و رهبر قزاقستان به خاطر حمایت از چین برای مقابله با ویروس کرونا تقدیر و از آمادگی کشورش برای ارائه یاری های بشردوستانه، به شکل محصولات پزشکی به نورسلطان اطلاع داد.

رئیس جمهور چین گفت: این ویروس همه گیر مرزهای ملی را نمی شناسد و با سرعت بالا در سرتاسر دنیا گسترش می یابد، لذا بر تمام کشورهای دنیا را ضروری است برای رونق کل جامعه بین الملل کوشش های خود را متحد سازند.

وی تاکید نمود: اپیدمی ها می آیند و می فرایند اما دوستی و همکاری از جمله ارزش های ابدی هستند.

شی جین پینگ ادامه داد: چین و قزاقستان می توانند همکاری خود در تمامی عرصه ها بویژه در زمینه های همکاریهای مالی، صنعت و فناوری های دیجیتال افزایش دهند.

انتهای پیغام/.

hoseinjaguar.ir: مجله جگوار | تور لیدر جاذبه های طبیعی ایران و جهان، اکوتوریسم

imgshot.ir: شاتر عکاسی | مجله آموزش حرفه ای عکاسی

vetworld.ir: مجله دامپزشکی | مجله خبری دانشجویان دامپزشکی

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 79960

به "گفت وگوی تلفنی روسای جمهور قزاقستان و چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی تلفنی روسای جمهور قزاقستان و چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید