تاثیر استرس مداوم بر افزایش نرخ مرگ بیماران قلبی

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، محققان نیوزیلندی دریافتند افراد بزرگسال مبتلا به استرس مداوم نظیر افسردگی و اضطراب، حدود چهار برابر بیشتر در معرض مرگ ناشی از بیماری قلبی و حدود سه برابر بیشتر در معرض مرگ ناشی از هر علتی در مقایسه با افراد بدون استرس هستند.

تاثیر استرس مداوم بر افزایش نرخ مرگ بیماران قلبی

دکتر رالف استوارت، پژوهشگر ارشد از دانشگاه اوکلند، در این باره گفت: بار تجمعی تنش روانی باعث افزایش خطر مرگ و میر در بیماران مبتلا به بیماری های قلبی می گردد.

به گفته استوارت، اقداماتی که موجب کاهش فشار روانی در بلندمدت می گردد، محتملاً موجب بهبود شرایط افراد در معرض خطر هم می گردد.

متخصصان تاکید دارند پزشکان باید به طور منظم از بیماران شان در مورد استرس در زندگی شان سوال نمایند.

به گفته محققان، استرس روانی با افزایش فعالیت هورمون های استرس و رفتارهای ناسالم موجب بیماری قلبی یا تشدید ان می گردد. به عنوان مثال فرد دچار استرس مداوم، سیگار می کشد، الکل می نوشد، تحرک فیزیکی اش کمتر شده، دچار اضافه وزن یا دیابت می گردد و در نتیجه در معرض خطر بالای بیماری قلبی قرار می گیرد.

بعلاوه، بیماری قلبی-عروقی نیز خود موجب استرس روانی می گردد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 6765

به "تاثیر استرس مداوم بر افزایش نرخ مرگ بیماران قلبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر استرس مداوم بر افزایش نرخ مرگ بیماران قلبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید