خبرنگاران قایقرانی خوزستان باید به سمت باشگاه داری برود

به گزارش مجله سرگرمی، اهواز - خبرنگاران - سرپرست هیات قایقرانی خوزستان گفت: هدفمان این است که به سمت باشگاه داری برویم و ظرفیت های موجود استان را بالقوه کنیم تا در بازه زمانی خیلی کم به صندلی مطلوبی در کشور برسیم.

خبرنگاران قایقرانی خوزستان باید به سمت باشگاه داری برود

جلال دریس روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: در خوزستان استعدادهای خوبی وجود دارد که در صورت حمایت می توانند به سرمایه های با ارزشی برای استان تبدیل شوند، بی شک حضور هر چه بیشتر نمایندگان استان در تیم های ملی در بخش بانوان و آقایان از اولویت های ما است وتوجه به ظرفیتها و پرورش استعدادها دراین راستا اهمیت دارد.

وی در مورد وضعیت اسکله قایقرانی اهواز گفت: در اواخر سال گذشته مقدمات کار فراهم شد و پیگیری های زیادی برای راه اندازی این اسکله انجام دادیم ولی بحران سیل باعث شد که همین زیرساخت های اندک فراهم شده قایقرانی اهواز هم از بین برود و در ادامه نتوانستیم عملیات نصب را انجام دهیم و برنامه های ورزشی ما هم به تاخیر افتاد. در این خصوص با شهرداری اهواز مذاکراتی داشتیم ولی احتیاج به یاری استانداری، اداره کل ورزش استان و فرمانداری اهواز هم داریم.

سرپرست هیات قایقرانی خوزستان اضافه کرد: متاسفانه هنوز اعتبار لازم برای این طرح (اسکله قایقرانی اهواز) جذب نشده است و مسئولان ورزش استان کمتر به این موضوع توجه می نمایند. ما حتی مکاتباتی با وزارت ورزش داشتیم و قرار است در آینده دیداری با وزیر داشته باشیم؛ اسفندماه سال گذشته در دیدار با وزیر، مسائل اسکله قایقرانی اهواز را با وی درمیان گذاشتم همچنین طی چند ماه اخیر با نمایندگان مردم اهواز در مجلس دیدار داشتیم که قولهایی به ما دادند.

وی ادامه داد: به وزیر گفتم که خوزستان ظرفیت بالایی در قایقرانی دارد اما آن گونه که باید به این رشته توجه نشده و زیرساخت مناسبی برای فعالیت در این رشته نداریم. در خورستان ظرفیت آبی فراوانی وجود دارد که در کشور منحصر به فرد است، اگر بخواهیم خوزستان را با دیگر نقاط کشور مقایسه کنیم باید گفت که هیچ استانی به اندازه خوزستان مناطق آبی ندارد، تنها 2 یا سه نقطه ازشمال کشور قابلیت قایقرانی دارد اما بسیاری از مناطق خوزستان آب های آرام دارند.

دریس با بیان اینکه خوزستان با وجود سدها و رودخانه های فراوان، حتی یک اسکله قایقرانی ندارد، گفت: آقای سلطانی فر (وزیر ورزش) ابتدا تصور می کرد که ما در استان امکانات قایقرانی خوبی داریم اما وقتی از نزدیک وضعیت اسکله قایقرانی اهواز را مشاهده کرد به ما قول داد که در سال 98 توجه ویژه ای به قایقرانی خوزستان داشته باشد.

وی گفت: در حال حاضر حدود 200 قایقران در استان فعالیت می نمایند که با توجه به ظرفیت و پتانسیل آبی استان آمار بسیار پایینی است و باید تعداد ورزشکاران استان به مراتب بیشتر گردد. امیدوارم باشگاه قایقرانی اهواز که ظرفیت مناسبی برای پیشرفت این رشته در استان است به زودی سر و سامان داده گردد تا علاقه مندان بیشتری جذب قایقرانی شوند.

سرپرست هیات قایقرانی خوزستان اضافه کرد: ما بودجه مناسبی نداریم و تا زمانی که زیرساخت مناسبی نداشته باشیم نمی توانیم مسابقات برگزار کنیم، از طرفی قایق های ما همه فرسوده هستند و در بسیاری از رشته ها اصلاً تجهیزات نداریم لذا قایقرانی خوزستان احتیاج به نگاه ویژه دارد؛ اگر برای یک بار به این رشته توجه گردد و اعتباری برای قایقرانی لحاظ گردد می توان وضعیت این رشته را دگرگون کرد.

وی گفت: در خوزستان ظرفیت های بسیاری وجود دارد که بعضاً این ظرفیت ها با قایقرانی گره خورده اند به عنوان مثال اداره بنادر استان یا نیروی دریایی سپاه به صورت مستقل در این رشته فعالیت دارند و در طول سال مسابقات داخلی برگزار می نمایند اما هدفمند نیست در صورتی که اگر این مسابقات را به صورت حرفه ای برگزار کنیم می توانیم در کشور حرف برای گفتن داشته باشیم.

دریس ادامه داد: مذاکراتی با سپاه، اداره بنادر و همچنین پتروشیمی های استان انجام دادیم و هدفمان این است که به سمت باشگاه داری برویم و ظرفیت های موجود استان را بالقوه کنیم تا در بازه زمانی خیلی کم به صندلی مطلوبی در کشور برسیم.

وی در انتها گفت: بنا داریم مسابقات المپیاد استعدادهای برتر استان را 10 تا 20 تیرماه در 2 بخش بانوان و آقایان برگزار کنیم تا با یک تیم قوی روانه مسابقات کشوری شویم.

9879/ 6002

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: ایرنا
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 29264

به "خبرنگاران قایقرانی خوزستان باید به سمت باشگاه داری برود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران قایقرانی خوزستان باید به سمت باشگاه داری برود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید